Her uzun tatil dönemi gösteriyor ki, Türkiye’nin yollarına yapılan onca yatırım boşa değil.
AK Parti hükümetlerine siyasi anlamda en çok prim getiren işlerin başında kara, deniz, havayolu taşımacılığında yaptığı hamleler geliyor.
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın bunca projesine
rağmen ne yazık ki, her geçen gün artan araç sayımıza yollarımız yeterli gelmiyor.
Otobanlar, köprüler, viyadükler, tüneller, hızlı trenler, havalimanları arttıkça yollardaki yoğunluk aynı oranda azalmıyor.
Toplumun yükselen gelir düzeyi, hemen her evi bir araç sahibi yaparken, havayolu taşımacılığındaki müthiş artış da gözlerden kaçmıyor.
Özellikle, iç hatların normal bir terminal gibi çalıştığını görüyoruz.
Türk halkı uçmayı da sevdi.
Malum, bayram demek, trafik yoğunluğunu iliklerinize kadar hissetmekle eş değer bir şey.
Nereye giderseniz gidin, muhakkak bir yoğunluk yaşanıyor.
Bayram tatili dönüşü İzmir yolunda bildik manzaralar vardı.
Bayramın ikinci günü Bodrum’dan dönen bir dostumuz, İzmir yolundaki sıkışıklıktan kaçmak için Balıkesir- Dursunbey-Harmancık üzerinden Bursa’ya geçişin daha rahat olup olmayacağını sorguluyordu.
İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu tümüyle devreye girmiş değil.
Haliyle, devlet yolları bazı bölümlerde yükü kaldırmıyor.
Hele, kent merkezi geçişleri büyük bir dert.
Aynı gün, aynı saatlerde dönüşe geçen tatilcilerin yollarda uzun kuyruklar oluşturduğunu gözledik.
Sıkışıklık sadece iller arası yollarda yok.
Biz de bayram tatilinin son günü, ilçemiz Harmancık’tan dönüşte benzer sıkıntıyı yaşadık.
Dağ bölgesinin yollarını iyileştirmeye dönük çabaların farkındayız.
Bölge Milletvekili Osman Mesten’in çok konuşulan viyadük, tünel projeleri ve sıcak asfalt konularında Ankara’da kurumlar arasında mekik dokuduğunu da biliyoruz.
Keza, yol projeleri için belediye başkanlarının ve ilçe başkanlarının da bitip tükenmek bilmeyen girişimleri var.
Fakat, önceki akşam Dağ ilçesi yollarında yaşanan trafik sıkışıklığı gösterdi ki, artık buranın daha fazla gecikmeye tahammülü yok.
Biz de adım adım ilerleyen trafik ile gece geç saatlerde Bursa’ya girebildik.
Harmancık, Büyükorhan, Orhaneli’den gelen trafik yükü Selahattin Saygı Doğancı Barajı üstünde Keles yönünden gelen araçlarla kesiştiğinde iki bölümde de yığılma çok gerilere uzuyor.
Benzer tablolar her pazar günü yaşanıyor.
Piknik sezonu açıldı.
Bursalıların kaçıp, soluk alabileceği yerler bu güzergah üstünde bulunuyor.
Hemen her haftasonu eğer bu güzergaha çıkarsanız, Dağ yollarındaki trafik yoğunluğunu görmeniz mümkün.
Karayolları 14. Bölge Müdürlüğü’nün, Doğancı’da Keles yolunu, diğer üç ilçeden ayıracak viyadük ve tünel ihalesini bir türlü sonuçlandıramamış olması bölge insanının sabrını zorluyor.
Bir gün bu güzergahta sürücüler isyan ederse şaşırılmamalı.
Bürokratik vesayet ve mevzuat hazretlerinin çıkardığı zorluklar bölgenin şimdiye kadar çoktan halledilmesi gereken sorununu çözmeye büyük bir engel teşkil ediyor.
50’den fazla firmanın girdiği viyadük ve tünel ihalesi bu yüzden bir türlü sonuçlandırılıp, yükleniciye işbaşı yaptırılamıyor.
Bu bölgenin yol sorununu sık sık yazdığımızı düşünen okurlarımız olabilir.
Bursa’da oturuyoruz. Şehrimizin her sorunu bizi ilgilendirir.
Ama, niçin diğer ilçelerimizin yol problemlerinden sık bahsetmediğimizi de anlamaları gerek.
Çünkü, Bursa’nın güneyindeki ilçeleri dışında diğerlerinin kente ulaşmakta böyle bir problemleri yok.
Hatta hepsi, iller arası yol üstünde kaldıkları için çok şeritli duble yol ve otobanlarla sahipler.
Bu yüzden netice alana, bölge yollarında sıkıntı giderilene dek bir Bursalı olarak yazmaya devam edeceğiz.