Kentlerin güvenliği kadar ulaşımı da kontrol edilebilmeli.
Bursa, asayiş ve trafik güvenliği açısından teknolojik altyapıya çokça yatırım yaptı.
Yapmaya da devam ediyor.
Hem Emniyet Genel Müdürlüğü hem Büyükşehir Belediyesi hem de Savunma Sanayi Müşteşarlığı‘nın bu alandaki yatırımları sürüyor.
Önceki gün vurgulamıştık.
Kentin, kamuya açık alanları, yolları, meydanları yakın gelecekte 2 bin 500 kamera ile izlenecek.
Kamera sayısının artırılacak olması, son Ulucami‘deki canlı bomba saldırısı ile daha da önem kazandı.
Kenti gözleyen kameralar tam 5 kat artacak.
Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü‘nün son 5 yıllık verileri ise bu yöndeki yatırımların amacına ulaştığını gösteriyor.
Hız tutkusu, bazen başınıza sorun çıkarabiliyor. Ölümlü trafik kazalarına da neden olabilen bu kötü heves, beraberinde sürücülere ağır para cezaları kestiriyor.
Nereler takip ediliyor?..
Bursa Emniyet Müdürlüğü‘nün kentin değişik noktalarındaki Kent Güvenlik Yönetim Sistemi kameralarından tespit ettikleri tarfik kuralı ihlalleri büyük ölçüde azalmış.
Ancak sıfırlanabilmiş değil.
Sistemin 2011 yılında devreye girmesiyle birlikte Teknik Malzeme, Orhaneli Yolu, Zübeyde Hanım, Real, Tofaş kavşakları ile Millet Mahallesi‘ndeki kırmızı ışık ihlal sistemi noktalarından elde edilen verilerde büyük bir düşüş var.
2011 yılından bu yana hız ve kırmızı ışık ihlallerindeki düşüş neredeyse yüzde 97‘lere ulaşmış.
Bu veriler, kentimizin trafik güvenliği adına da son derece sevindirici.
Yine, İzmir Yolu Üniversite Köprüsü, Mudanya Yolu Bademli kavşağı, Esentepe kavşağı, Çamlıca kavşağı BUSKİ Botanik Park arası, Gençosman-Beşyol kavşağı arası, Ataevler Metro İstasyonu önü, OTOSANSİT ve Vakıfköy kavşağı arası ile Ankara Yolu Erikli kavşağı Arabayatağı Metro İstasyonu arasındaki hız ihlal tespit noktalarında da güvenli trafik seyri adına umut verici düşüşler var.
5 yılda 178 milyon TL…
2011 yılında toplam ihlal sayısı 2 milyon 138 bin 632 iken, ceza uygulanan araç sayısı 45 bin 261, toplam ceza yazılan rakam da 7 milyon 978 bin 388 TL.
2012‘de toplam ihlal sayısı 1 milyon 134 bin 280‘e düşüyor. Neredeyse yüzde 50’yi bulan bir ihlal düşüşü var. Keza aynı yıl para cezası kesilen araç sayısı da 242 bin 133‘e yükselmiş. Toplam para cezası uygulanan rakam da 46 milyon 948 bin 913 TL‘ye fırlamış.
2013 yılına gelindiğinde ise ihlal sayısı 858 bin157, ceza uygulanan araç sayısı 228 bin 58, ceza toplamı da bir önceki yıla göre 44 milyon 2013 bin 479 TL‘ye düşmüş.
2014‘de ise 336 bin 177 araç kırımzı ışık ve hız ihlali yapmış. Bunların 205 bin 177‘sine ceza uygulanmış ve yazılan ceza bedeli de 40 milyon 871 bin 452 TL‘ye düşmüş.
Geçen yıl yani 2015 toplamında ise ihlal yapan araç sayısı 244 bin 486, ceza uygulanan araç sayısı 146 bin 554, kesilen para cezası ise 31 milyon 554 bin 639 TL’ye inmiş.
Bu yılın ilk üç ayında ise 63 bin 181 araç kuralları ihlal etmiş. Bunlardan 24 bin 552‘sine ceza uygulaması yapılmış ve üç ayda 6 milyon 179 bin 728 TL para cezası kesilmiş.
Rakamlar böyle.
Kural ihlali yapan araç sayısı ile ceza uygulanan araç sayısı arasındaki fark dikkatinizi çekmiştir.
Trafik Şube Müdürlüğü yetkilileri, ihlal kayıtlarının ilk 5 ve son 5 saniyesinin operötörlerlece incelenerek, ceza yazılıp yazılmayacağına karar verildiğini belirtiyorlar.
MOBESE sisteminin devreye girdiği 2011 yılından bu yana geçen 5 yıllık sürede Hazine‘nin kasasına trafik kuralı ihlallerinden 177 milyon 736 bin lira girmiş.
Yani, kural tanımaz sürücüler kendi ceplerini de yakmış.
Sürücüler kamera noktalarında tedbir almışlar ama ihlal yapan araç sayısı 5 yılda 2 milyondan 245 bin araca kadar düşmüş.
Demek ki MOBESE etkili olmuş.
Siz siz olun, yine de kamerasız bölgelerde de can ve mal güvenliğiniz ile sevdikleriniz için trafik kurallarını ihlal etmeyin.