Şehrin göbeğindeki havalimanını kapatmak doğru bir karar değildi.
Buna o vakit onay verenlerin, bir kentin elindeki en büyük değeri yok ettiğini, geleceğini kararttığının da farkında olmalıydılar.
Hangi gerekçeyle olursa olsun kapatılmamalıydı.
Kapatmaya mania kriterleri gerekçe gösterilmişti.
Bunlar aşılamayacak sorunlar değildi.
Yerel yönetimler, İmar Kanunu’nun ilgili maddelerini havaalanı çevresindeki yapılaşmada tavizsiz uygulayabilirlerdi.
Hiçbir yapı, hiçbir şahıs, bu kentin havalimanından daha değerli olamazdı.
O dönem uçakların iniş kalkışını engelleyen etraftaki yüksek katlı binalara süre tanınıp, kendilerinin fazlalıkları traşlamaları istenebilir, bunu yapmayanlardan, belediye tarafından yıkılarak bedeli onlardan tahsil edilebilirdi.
Elbette, Yenişehir ulusal ve uluslararası boyutlarıyla Bursa‘nın dışa açılan kapısı.
Orası zaten ayakta kalacak.
Büyük uçaklar Yunuseli’ne inemeyeceğine göre.
Yunuseli’nde var olan havalimanını atıl bırakmayı bugüne dek içimize sindirebilmiş değildik.
Daha bir kaç yıl önce yeniden açma girişimlerine tepki gösterenlerin de hata ettiklerini düşünüyorduk.
16 yıl önce kapatılan havalimanını yeniden uçuşlara açmak Bursa’nın kazancı olmuştur.
Burayı sadece varlıklı insanların kullanacağını düşünerek karşı çıkmanın da doğru bir yaklaşım olmadığını düşünüyoruz.
Bunların Bursa’yı düşünen, Bursa’nın büyümesini, gelişmesini destekleyenlerin söyleyebileceği sözler olmadığını biliyoruz.
Kaldı ki, Büyükşehir Belediyesi 12 kişilik uçaklarla çok varlıklı olmayan hemşehrilerimizin de İstanbul‘a uçabilmelerini sağlıyor.
Belki de yakın gelecekte başka kentlere de uçulabilecek.
Avrupa‘nın ve dünyanın değişik kentlerinde böylesi irili ufaklı havalimanlarının olduğu bir gerçek.
Bursa geç de olsa elindeki değeri yeniden ayağa kaldırmıştır.
Şüphesiz, buna en çok katkıyı Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe yapmıştır.
Başkan’ın ısrarlı takibi sonunda zor görünen askeri bürokrasi de aşılmıştır.
Sadece bunu aşabilmek bile 6 yıl almıştır.
Şehirler havalimanları, hızlı trenleri, otobanları, raylı sistemleri nehirleri, akarsuları, gölleri, dağları ile öne çıkar.
Bunlardan biri eksik ise o şehrin tanınırlığı, gelişimi bundan olumsuz etkilenir.
Yunuseli Havalimanımız Bursa’ya yeniden hayırlı olsun.
Tayan’ın TKDK tepkisi
Dün Bursa’nın deneyimli siyasetçilerinden Turhan Tayan aradı.
Avrupa Birliği fonlarıyla kırsaldaki projelere hibe sağlayan Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumu‘nun binlerce yatırımcının başvurusunu, ‘talep patladı’, ‘para yok‘ diye elemesine tepkiliydi.
Tayan, “Gerekli gereksiz her yere para bulanlar bu projeleri geri çevirmemeliydiler” diye konuştu.
TKDK‘nın bu yıl 9 bin projeden sadece 600′ünü destekleyecek olmasını yetersiz bulan Tayan, “Bunlar bu işi idrak etmiş değiller. Kırsaldan gelen bütün projelere hibe verilmeliydi. Talep fazla geldi demekle bu işi geçiştiremezler” dedi.
Diğer yandan, TKDK Bursa İl Koordinatörülüğü yetkilileri de, bu yıl talep patlaması olduğu için başvuruların tümüne hibe verilemeyeceğini yinelediler ve sıkıntının Bursa’ya özel bir durum olmadığının da altını çizdiler.
IPARD-1 programında 15 çağrı boyunca toplamda 16 bin başvuru alınırken, IPARD-2‘nin sadece ilk çağrısında 9 bin başvuru geldiğini hatırlatan yetkililer, bütçe sınırı nedeniyle ilk kez sıralama kriteri uygulandığını aktardılar.
TKDK yetkilileri, bu yıl projeler için 1 milyar Euro‘luk kaynak kullandırılacağını da vurguladılar.