Mustafa Özdal
Mustafa Özdal

Erdem Saker’in isyanı

Defalarca yazdık, Bursa’nın en önemli kent sorunu, trafik sıkışıklığıdır.

Çünkü araç sayısı her geçen gün artıyor ve mevcut yollar yetmiyor.

Evet toplu taşıma ağı genişliyor ve yeni ulaşım yatırımları hayata geçiyor ama hem denetimler yetersiz hem de modern bir kentte asla olmaması gereken dolmuşlar, minibüsler ve halk otobüsleri ana arterlerde ve kent merkezlerinde cirit atıyor.

Bir de kural tanımayan sürücülerin yarattığı terör, tüm bunlara tüy dikiyor.

Daha dün, saat 17,00 sularında Batı Garajı‘ndan Acemler‘e giden yol kilitlenmişti ve yaklaşık 4 km’lik yola yarım saatte varılabiliyordu.

Üstelik ne bir kaza vardı ne de yol çalışması.

Kuşkusuz Emniyet Müdürlüğü, yeni uygulamalarla trafik sıkışıklığının önüne geçmeye çalışıyor.

Dün bu köşeden 2 tedbirden söz etmiştim.

Sivil denetim ekipleri ve şehirler arası otobüslerin kent içine sokulmaması.

Bursa Büyükşehir Belediyesi eski Başkanı Erdem Saker bir ileti yollamış.

Konuyu gündemde tutmak için Saker‘in iletisini paylaşıyorum:

“Bugün köşenizde değerlendirdiğiniz konu gerçekten güvenli kent yaşamı için atılan çok değerli bir adım. Bu neşterleri uygulayacak görevlilerimize Allah kolaylık versin. Ancak Trafik Müdürlüğümüzün farkına varmadığı veya varmak istemediği çok önemli bir başka akış var kent içi trafiğinde. TIR / inşaat kamyonları / inşaat makineleri / betoniyerler terörü… Bu araçlar yürürlükte olan kent içi trafik kurallarına göre sağ şeritte 50+5 km/saat hızla hareket etmeleri gerekliyken, her sabah/akşam işim gereği Acemler-Bademli Kavşağı arasında yolculuk yaparken izlediğim tablo şöyle: büyük çoğunluğu sol şeritte ve en az 80 km/saaat hızla seyahat ediyorlar. Bir gün bir TIR’ın arkasına takıldım ve 108 km/saaatte seyrettiğini tespit ettim. Beni durdurup evraklarımı kontrol eden ekibe, bu olayı anlattım ve neden onları kontrol etmediklerini sordum. ‘Onların içinde otomatik kayıt cihazları var, bu hız aşımları kaydediliyor‘ cevabını verdiler. O zaman sorum şu: eğer bu hatalar kaydediliyorsa neden onlara ceza yağdırılmıyor? Eğer böyle bir düzen varsa, onlara sabahtan akşama kadar sürekli ceza kesilmesi lazım. Ve aslında bu ceza bir defa kesilse bak bir daha yaparlar mı bu hatayı? Hiç ceza kesilmiyor. Vatandaş olarak soruyorum yetkililere, ben kent içinde 70+7km/saat hızı aştım mı hemen ceza ödüyorum. Bir defa, evet sadece bir defa 82 km/saat hız yaptım ve ceza ödedim. Lütfen bu konuyu da bu kentte yaşayanların güvenliği adına köşenizde işleyin ve takipçisi olun. Sevgilerimle, Erdem Saker.

 

O TIR’ların ne işi var?

 

Bu da bir vatandaş görüşü…

Öncel iletisini paylaşayım ardından benim yorumlarım.

“Olayi sadece trafik magandalarina ve otobüslere bağlarsaniz yanılırsınız.  Öncelikle yol tasarımları çok kötü. Küçük Sanayi , Beşevler Köprüsü ve Acemler Köprüsü, tamamen plansız çalışmanın ürünleridir. Trafik ekiplerinin de yeterli olduğunu düşünmüyorum. Onları sadece Ata Bulvarı‘nda,  Mudanya Yolu’nda veya İzmir Yolu‘nda radarda görmek yeterli olmamalı. Eski Garaj kavşağında kural tanımaz dolmuşculara ve yeşil halk otobüslerine dur denilmeli. Hiçbir büyükşehirde, kamyonlar ve TIR‘lar gündüz saatlerinde şehir merkezlerine giremez. Ama Bursa‘da cirit atıyorlar. Geçtiğimiz haftalardaEsentepe ışıklarında ağır tonajlı araçların karıştığı 2 kaza gördüm. FSM‘de TIR‘ın, kamyonun işi ne? Ben Heykel’de trafiğin en yoğun oldugu saatte TIR gördum üzerinde dozerle. Otobüslerin gece 24.00’den sonra trafiğe zarar verdiğine ise kesinlikle katılmıyorum. Gerçek çözüm, yol düzenlemelerinin yapilmasi ve kritik noktalarda caydırıcılık amaçlı, ceza kameralarının konulmasidir. Saygılarımla Ergün Gezer.”

Ergün Gezer‘e teşekkür ederiz, son derece doğru şeyler yazmış.

Ancak birkaç noktayı aydınlatmakta fayda var.

Trafik sorununu şehir magandalarından ibaret görmüyorum.

Defalarca, hem Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin hem de Bursa Emniyet Müdürlüğü’nün tedbirler alması gerektiğini yazdım.

Ağır tonajlı araçların belli saatler dışında kent içi trafiğini işgal etmemesi gerektiğine ben de katılıyorum ve en az 10 yazıda bu duruma dikkat çektim.

Burada temel sorun, polis sayısının yeterli olmaması.

Konuyu kökten çözecek olan Bursa Büyükşehir Belediyesi ve Bursa Emniyet Müdürlüğü işbirliğiyle hayata geçecek olan ve Bursa’yı baştan başa denetleyecek EDS sistemidir.

Biz de konunun takipçisi olmayaca devam edeceğiz.

 

Çepni’ye önerim

 

Geçen çarşamba yapılan genel kurulda güven tazeleyen Bursa Kent Konseyi Başkanı Hasan Çepni, güzel işlere imza atıyor.

Benden kendisine bir öneri.

Sayın Çepni, milyonları ilgilendiren Bursa trafiğini masaya yatırın…

Konunun taraflarını biraraya getireceğiniz toplantıdan çıkacak sonuç bildirgesi, yetkilileri harekete geçirebilir. 

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X