Bursa’da trafik neden arttı?

Olay Gazetesi Yazarı Mustafa Özdal, Bursa’da artan trafik yoğunluyla ilgili tespitleri ve rakamları bugünkü köşesine taşıdı…

Bursa’da trafik neden arttı?

Olay Gazetesi Yazarı Mustafa Özdal, Bursa’da artan trafik yoğunluyla ilgili tespitleri ve rakamları bugünkü köşesine taşıdı…

Özdal, yazısında şu önemli bilgileri verdi: 

Son günlerde Bursa trafiği saç, baş yolduruyor.

Bugün trafik yoğunluğunun sebepleriyle ilgili veriler paylaşıp, yorumlamaya çalışalım.

Türkiye İstatistik Kurumu’nun son açıkladığı verilere göre Bursa’daki araç sayısı 930 bin oldu.

Yine TÜİK’in 2020 nüfus sayımına göre Bursa’nın nüfusu 3 milyon 101 bin  833 kişi.

Yani Bursa’da neredeyse her 3 kişiye bir araç düşüyor.

Bursa, 4 kişiye bir aracın düştüğü Türkiye ortalamasının üzerinde.

Trafik sıkışıklığının sebeplerinden biri bu.

Kentin en yoğun trafiğinin yaşandığı nokta hiç kuşkusuz Acemler.

Bir çarpıcı veri daha:

Pandemi öncesi Acemler’den günlük 220 bin araç geçerken, bugün 260 bin araç geçiyor.

Bu da Mudanya ve İzmir Yolu yönünden gelen araçların kesiştiği nokta olan Acemler’in şişmesine neden oluyor.

Trafik sıkışıklığının sebeplerinden bir başkası da budur.

Büyükşehir Belediyesi’nin, araç geçişlerinde yaklaşık yüzde 20’lik artışın yaşandığı Acemler’de başlattığı çalışmanın ne kadar isabetli olduğu bu veride saklı.

Pandemi öncesi Bursaray’daki yolcu sayısı günlük ortalama 850 bin civarındayken, yaklaşık 500 bin’e düştü.

Toplu taşımayı tercih etmeyen vatandaş ne yapıyor?

Özel aracıyla düşüyor yollara.

Yani hem Bursa’daki araç sayısı arttı, hem de araç kullanım oranı yükseldi.

Bu da sebeplerden bir diğeri.

Tüm bu verileri doğrulayan veriler iki kurumun elinde var.

Hem Bursa Emniyet Müdürlüğü hem de Büyükşehir Belediyesi’nin elindeki verilerde, trafik yoğunluğunun yaklaşık yüzde 20 arttığını gösteriyor.

Büyükşehir Belediyesi, uzun zamandan bu yana ulaşım yatırımları yapıyor.

İşte Acemler’deki çalışmalar.

Ancak hem nüfus, hem araç sayısı hem de araç kullanımı istikrarlı şekilde artmaya devam ederse, 5 şeritli yol yapsanız ne yazar.

Kolombiya’nın başkenti Bogota’nın Belediye Başkanı, “Gelişmiş ülke fakirlerin araç sahibi olduğu bir yer değil, zenginlerin de toplu taşıma araçlarını kullandığı yerdir” demiş.

Trafikle boğuşan büyük kentlerin belediye başkanları, çerçeveletip duvarına asmalı bu yazıyı.

Olay Gazetesi Yazarı Mustafa Özdal’ın yazısının tamamı için tıklayın… 

HABERİ PAYLAŞ
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X