Özdal, yazısında şu bilgileri paylaştı:
Akaryakıt fiyatlarının geldiği nokta malum.
Mazot, 30 lirayı buldu, benzin de 30 liraya yaklaşıyor.
Bu durumun trafiğe olan yansımalarına zaman zaman değiniyorum.
Öyle ki Bursa’nın arterleri sokağa çıkma yasağının olduğu günleri anımsatıyor.
Akaryakıt fiyatlarının fahiş miktarda artması, vatandaşın alternatif ulaşıma yönelmesine yol açtı.
Toplu ulaşım…
Nitekim Bursaray, özel halk otobüsleri ve BUDO yolculuk ücretleri, özel araçla yapılan yolculuğun maliyetiyle kıyaslanmayacak ölçüde hesaplı.
Fiyatları tek tek yazmayacağım ancak mesela BUDO ile İstanbul’a yolculuk 69 lirayken, şehirlerarası otobüs yolculuğu 200 lira civarında.
Tabii bu da Büyükşehir Belediyesi’ne ciddi bir fatura çıkarttı.
Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, her ay toplu ulaşımı 35 milyon lira sübvanse ettiklerini söylemişti.
Dün, revize olduğunu düşündüğüm sübvanse miktarını sordum BURULAŞ Genel Müdürü Kürşat Çapan’a.
Büyükşehir Belediyesi; Bursaray, özel halk otobüsleri ve BUDO’daki hesaplı yolculuk fiyatlarını desteklemek için aylık 70 milyon lira aktarım yapmayı planlamış.
Büyükşehir Belediyesi’nin yıllık gider bütçesi 3 milyar 570 milyon lira.
Yani ulaşıma olağanüstü destek veriliyor.
Ulaşım sübvansiyonu, bina, kavşak, yol gibi elle tutulur, gözle görülür bir hizmet olmadığı için gündeme gelmiyor.
Ancak içinde bulunduğumuz ekonomik şartlarda, en anlamlı hizmet ulaşıma destektir.
Olay Gazetesi Yazarı Mustafa Özdal’ın yazısının tamamı için tıklayın…
Şehir hastane si
Teşekkür ederim başkanı