Bursa’nın kanayan yarası! ‘Nelere sevinir olduk’

Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz, Bursa’da yapımı yılan hikayesine dönen hızlı trenle ilgili son durumu bugünkü köşesinde paylaştı…

Bursa’nın kanayan yarası! ‘Nelere sevinir olduk’

Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:

Hafta sonu… Konya Karaman Hızlı Treni seferlerinin başlaması elbette sevindirici bir gelişme.

Ancak…

Hem hafta sonu, hem dün Bursa’daki dostlarla yaptığımız sohbetlerde şu ortak soru gündeme geldi:

“Düz ovadan ibaret Konya-Karaman Yüksek Hızlı Tren hattı 8 yılda bitirilebilmiş. 16 kilometre tüneli olan Bursa-Yenişehir hattı ve hiç başlanmamış 14 kilometre tüneli olan Yenişehir-Osmaneli hattı ne zaman biter de Bursa’ya hızlı tren gelir?”

Biz de…

Bunu soran dostlara, daha önce bu sütunlarda dile getirdiğimiz “2030’a razıyız” sözünü tekrarlıyoruz.

Çünkü…

Başından beri bu projede sorun var ve bu sorun da Ankara’nın ilgisizliğinden kaynaklanıyor.

Gerçi…

Bursa’nın hızlı treni için dış kredi bulundu ve Hazine tarafından onaylandı, ama bu kez de kurlardaki dalgalanma kaygı veriyor.

Acaba inşat ne zaman başlar?

Bir yanda kaygı, bir yanda umut…

Açıkçası… Hızlı tren Bursa’nın kanayan yarası olmaya devam ediyor. Rayları görmeden de sona ereceğe benzemiyor,

Çünkü…

Bir yanda döviz kurları nedeniyle dış kredi bedeli arttığı için kaygılanan ve bunu umutsuzluk boyutuna taşıyanlar var.

Buna karşın…

Bir başka kaynaktan “Dış krediyi bulan Kalyon İnşaat işe dört elle sarıldı. Almanya’da bir firmaya tren makası siparişi bile verdi” dedi.

Nelere sevinir olduk.

HABERİ PAYLAŞ
8 adet yorum var

8 adet yorum var

  1. Dünya hayal Bursalı vekiller oraya buraya adam yerleştirmekten başka bir şey yaptıkları yok genellikle yatırımlar doguya kayıyor şu Mudanya tirilye yolu 70 senedir aynı bir kazma vuran yok keza kurşunlu öudanya yoluda aynı

  2. Bursalılar olarak kendimizle dalga geçildiğinin inanın farkındayız… Günü kurtarmak için söylenen yüzlerce yalandan biri Bursa’ya hızlı tren konusu…

  3. Ülke kaynaklarını hovardaca tüketerek,şehrimize hangi hizmeti tamamladılar.Stad 10 yıl oldu hala şantiye halinde.T2 hattı ise baştan rezalet.Metrobus hattı olsa şimdiye kadar hizmete açılır ve masraflarınıda çıkartırdı.Bu hat metrebus hattı olarak acil durumlarda Ambulans,itfaiye gibi acil durumlar içinde kullanılırdı. Hem yol daraltılmış hemde kullanımı ile sınırlı hizmeti olacak.Doganbey Tokileri ise ne acı ki Bursa’mizin tarihi güzelliklerini mahvetti.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X