Özdal, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Geçen hafta Erzurum Havaalanı’na indi uçağımız.
Vızır, vızır çalışıyordu havaalanı.
Hafta başında da Diyarbakır’a uçtuk.
Orada da uçağın biri iniyor, diğeri kalkıyordu.
Üstelik Erzurum Havalalanı da Diyarbakır Havaalanı da, Yenişehir Havaalanı ile kıyaslanmayacak kadar uluslararası standartlarda hizmet veriyor.
Erzurum ve Diyarbakır’ın gelişmişlik düzeyleri ortada.
Bursa sanayicisi rotasını yüksek teknolojiye çevirirken, bu iki kent Bursalı iş insanlarından tekstil, konfeksiyon, ayakkabıcılık gibi düşük teknolojili sektörlerde yatırım yapmasını bekliyor.
Ancak 17 faal OSB’si ile Türkiye’nin otomotiv üssü ve ihracattaki yüz akı Bursa’nın havaalanı bu iki kentin havalimanlarıyla kıyaslanamayacak kadar işlevsiz durumda.
Yenişehir Havaalanı’nın durumu, Diyarbakır gezimizde de gündeme geldi.
Bursa Diyarbakırlılar Derneği Başkanı Orhan Atalay, ziyaret ettiğimiz Vali Münir Karaloğlu’ndan, Bursa- Diyarbakır uçak seferlerinin başlatılmasını istedi.
Atalay, Bursalı yetkililerinden umudunu kesmiş olacak ki, Diyarbakır Valisi’nden medet umuyordu.
Vali Karaloğlu ise “Ben bu konuda çaba gösteriyorum ama sorun Bursa’da” diyerek, acı gerçeği ortaya koydu.
Ben Karaloğlu’nun sözlerinden, “Seferlerin başlamasını benim kadar Bursalı siyasetçiler de istese bu iş olur” anlamını çıkardım.
Peki Karaloğlu haksız mı?
Diyarbakır-Bursa uçuşları diğer uçuşlarla birlikte pandeminin başladığı 28 Mart 2021’de sonlandırıldı.
Aradan 20 ay geçmesine rağmen, seferler başlamış değil.
Ancak Yenişehir’den Trabzon’a, Erzurum’a ve Muş’a direkt seferler başlatılırken, söz verilmesine rağmen Diyarbakır seferleri başlamadı.
Üstelik pandemi öncesi Bursa-Diyarbakır seferleri yüzde 90 doluluk oranıyla gerçekleşiyordu.
Pandemi öncesi en fazla doluluk Muş uçuşlarında, ardından Diyarbakır seferlerinde yakalanmıştı.
- sırada Erzurum ve 4. sırada Trabzon vardı.
Yani daha fazla yolcu taşıyan Diyarbakır’a seferler başlatılmazken, 4 kent arasında en az doluluk oranına sahip Trabzon ve Erzurum seferleri devam ediyor.
O halde Türk Hava Yolları’nın Diyarbakır seferlerini ‘zarar ediyoruz’ gerekçesiyle bitirmesi gerçekçi değil.
Diyarbakır seferleri zarar ediyorsa, daha az yolcu taşıyan Trabzon ve Erzurum seferleri zarar etmiyor mu?
Hasılı, Bursa-Diyarbakır seferlerinin neden başlamadığı koca bir soru işareti.
Bursa lobisi
Yenişehir Havaalanı’na uçak seferlerinin konulmamasının arka planında İstanbul lobisinin olduğu, İstanbul’daki havalimanlarının olumsuz etkilenmesinin istenmediği iddiaları yeni değil.
İddialar gerçek midir, tartışılır.
Ancak Bursa lobisinin zayıf olduğu, özellikle iktidar partisinin Ankara’daki temsilcilerinin Yenişehir Havaalanı’nı canlandırmak için Türk Hava Yolları’na baskı yapamadığı veya baskılarının sonuç vermediği bir gerçek.
Olay Gazetesi Yazarı Mustafa Özdal’ın yazısının tamamı için tıklayın…