Bursa’ya yeni yollar! Hangi bölgeyi birbirine bağlayacak?

Olay Gazetesi Yazarı İhsan Aydın, Bursa’ya yapılması planlanan eni yollarla ilgili bilgileri bugünkü köşesine taşıdı…

Bursa’ya yeni yollar! Hangi bölgeyi birbirine bağlayacak?

Aydın, yazısında şu ifadeleri kullandı:

İnşaat Mühendisleri Odası Bursa Şubesi’nin geçtiğimiz hafta sonu Bursa’nın ulaşım sorununu irdeleyen önemli bir çalıştayı vardı.

Şube Başkanı Mehmet Albayrak’ı dün bu çalıştayı konuşmak üzere Olay’ın internet portalına konuk ettik.

Canlı yayında sorularımızı yanıtlayan Albayrak önemli açıklamalar yaptı.

Bunların içinde en öne çıkanı 2035 hedefli Bursa Ulaşım Master Planı’nın revize çağrısıydı.

Peki Albayrak bu çağrıyı niçin yaptı?

Albayrak gerekçesini de şu sözlerle dile getirdi:
“Bursa çok hızlı göç alan ve hızlı büyüyen bir kent. Yaptığımız planlamalar yetersiz ve gerisinde kalıyor. İlk çalıştayı 2019’da yaptığımızda tam da o sıralarda ulaşım master planının revizyonu vardı. 2035 hedefli bir plandı. Şimdi 2021’deyiz aslında yakın ama uzak bir hedef. Şimdi bakın 2035’te ulaşım master planımızda olmayan bir yol şu an gündemde.”

İMO Başkanı Şöyle devam etti:

“Trafik sıkışıklığından dolayı otoban her akşam şehiriçi yol gibi tıkanıyor. Alternatif olarak 2040 hedefli ulaşım master plan revizyonunda olmayan ama bir yıl sonra 2040 strateji planına işlenen yol gündemde. Ovaakça’dan girecek, TEKNOSAB’ın oradan tekrar otobana bağlanacak.”

Albayrak bu yola niçin ihtiyaç duyulduğunu da şöyle izah etti:
“Bunun sebebi otobanın Bursa bağlantısının şehir içi yol haline gelmiş olması. Otobanı by-pass edecek bir ihtiyaç doğdu bir yılda. Her ne kadar TOGG’dan dolayı denmiş olsa da otobanın şehiriçi yol haline gelmiş olmasıdır. İhtiyaçların çok hızlı artması da başka bir neden.”

Türkiye’nin Paris iklim anlaşmasına taraf olmasının sorumluluklarına da dikkat çeken Albayrak konuşmasına şöyle devam etti:

“Bu anlaşmanın yansımaları olacak. Bütün illerimizde eylem planları hazırlanacak. Bursa bunlardan biri ve sanayi şehri. Sera gazı emisyonlarını azaltılma taahhüdümüz var. Dünya ısısını da 1,5 ile sınırlandırma hedefi var. Bunları azaltmanın yolları az trafik, çok yaya trafiği, bisikletli ulaşım sistemlerinin yaygınlaştırılması ve toplu taşımanın çok fazla tercih edilmesi.”

Açılan davalar yüzünden ihalesi üçüncü kez yenilenecek olan Emek-Şehir Hastanesi metrosunun 21/b yöntemiyle değil davet yöntemiyle yapılması durusunda bugün belki de sistemin çalışıyor olacağını ileri süren Albayrak şunları vurguladı:

“ 21/b yöntemi çok hızlıymış gibi görünüyor ama işi yavaşlatıyor. Olması gereken şu. Hastane oraya yapılmadan önce bağlantı yolunu yapacaksınız veya bağlantı yolu çalışmaları hastane inşaatı ile paralel başlamalıydı. Çevre yolunun tıkanmasının sebeplerinden biri de Şehir Hastanesi’dir” dedi.

Olay Gazetsi Yazarı İhsan Aydın’ın yazısının tamamı için tıklayın…

HABERİ PAYLAŞ
2 adet yorum var

2 adet yorum var

    1. Hasköy tarafından emek yağ fab. ayından bir yol yapılsa şehir hastanesine ben otobanı kullmam bir noktadan giriş var herkes otoyolu kullanıyor sonra Bursamızın acil 5 yıllık acil gelişim planı lazım uzun vadeli olmayacak planların çalışması hiçbirşey kazandırması aşikar sonrası şehir hastanesi neden tramvay yapılıyor saat 17.den sonra kimi taşıyacak bu araç bukadar paraya yazık değil bence o iş ordaki siteler için yapılıyor millet lüks arabalardan inip tramvaya binecek boş iş metrobüs en doğru çözüm olabilir ve hemen çalışmaya hazır hemde yeni yolumuz olur

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X