Ortak hüsran

Milli Eğitim Müdürlüğü’nün 9, 10 ve 11. sınıflar arasında yaptığı ortak sınavlarda öğrenciler adeta döküldü. 9. sınıflarda; 8 dersin puan ortalaması 100 üzerinden 49, 10. sınıflarda 9 dersin puan ortalaması ise 50 oldu.

Ortak hüsran

SEYİT GÜNDOĞAN 

Öğrencilerin uluslararası ölçekte fen, matematik ve okuma becerilerini ölçen, 70 ülkenin katıldığı PISA sınavlarında Türk öğrencilerin aldığı kötü sonuç tartışılırken, Bursa’da yapılan ortak sınavlarda da lise öğrencilerinin karnesi hiç parlak değil.

İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Türkiye’de ilk kez Bursa’da hayata geçirilen uygulama ile 2 yıldır  9, 10 ve 11. sınıflar arasında ortak sınav yapıyor. Bu sınav sonuçları öğrencilerin karne notuna da etki ediyor. Bu yıl yapılan sınavlarda öğrencilerin aldıkları notlar ise Bursa eğitiminin içinde bulunduğu durumu göstermek adına oldukça düşündürücü.

Genel olarak Anadolu ve Fen liselerinin katıldığı ortak sınavlara, az sayıda meslek lisesi dahil oldu. İmam Hatip Liseleri, din dersi hariç diğer derslerde sınava katılırken, sınavlarda görevlendirilecek öğretmenlere ödenecek ücret konularında yasal mevzuat ile ilgili bir ödeme kalemi bulunmamasından dolayı özel okulların sürece dahil edilmedi. Ortak sınavlarda 9. sınıflar; Kimya, Matematik, Fizik, Biyoloji, Tarih, Türk Edebiyatı Dil ve Anlatım, Coğrafya ve Din Kültürü derslerinden, 10. sınıflar; Matematik, Fizik, Kimya, Biyoloji, Coğrafya, Tarih, Türk Edebiyatı, Dil ve Anlatım, Din Kültürü derslerinden, 11. sınıflar ise Felsefe ve İnkilap Tarihi derslerinden sınava girdi.

SONUÇLAR HAYAL KIRIKLIĞI…

Sınav sonuçlarına göre; 9. sınıflarda; 8 dersin puan ortalaması 100 üzerinden 49, 10. sınıflarda 9 dersin puan ortalaması ise 100 üzerinden 50 oldu. Bu puanlarla Bursa’nın liseler düzeyinde karne notunun ancak 2 olması dikkat çekiyor. 9. sınıfların Kimya dersinde 34, Matematik dersinde ise 41 puan ortalaması ile geçer notun altında kaldıkları ortaya çıkarken, Fizik, Biyoloji, Tarih, Edebiyat ve Coğrafya derslerinin ortalaması ise yalnızca 47 puanda kaldı. 10. sınıfların ise Matematik, Fizik, Kimya ve Tarih derslerinde 45’in altında kalarak zayıf not aldıkları gözden kaçmazken, bu düzeyde en yüksek not ortalaması olarak dikkat çeken ders Biyoloji’nin bile puan ortalaması ancak 59 olabilmiş. Sonuçlarda göze çarpan başka bir nokta ise; hem 9. hem de 10. sınıflarda en yüksek ortalamanın Din Kültürü dersinden olması.

FEN LİSELERİ ZİRVEDE..

Fen liseleri hemen hemen tüm derslerde zirvede. Özellikle Tofaş Fen Lisesi bir çok derste ilk sırayı kaptırmazken, onu Nilüfer İMKB Fen Lisesi takip ediyor.  Bu iki okulu sadece 10. sınıflar Türk Edebiyatı dersinde BTSO Ali Osman Sönmez Sosyal Bilimler Lisesi geçmeyi başararak birinci oldu.  

SENDİKALARDAN TEPKİ

Sonuçları değerlendiren eğitim sendikaları yöneticileri, ortaya çıkan  tablonun Bursa’da eğitimin içler acısı halini açıkça ortaya koyduğunu söylediler.

Eğitim-İş Şube Başkanı Özkan Rona, bu notların Bursa’nın eğitimdeki başarısızlığını açıkça ortaya koyduğunu ifade ederek, öğrencilerin bu seviyeyle üniversite sınavına girmeleri durumunda Bursa’nın, başarısı düşük iller arasında yerini alacağını kaydetti.  Rona, “Bursa’da eğitimi yönetenler bir kez daha sınıfta kalmışlardır. Eğitim müfredatının ezberci ve gerçek yaşamdan kopuk içeriği eğitim sisteminin en büyük sorunudur. Bunun üzerine Bursa’ya özgü sorunlar da eklenince başarısızlık kaçınılmaz hale gelmektedir” dedi.

Türk-Eğitim Sen 2 No’lu Şube Başkanı Selçuk Türkoğlu ise, ‘Bu sonuçlar, Bursa eğitiminin öğretim ayağının çöktüğünün göstergesidir. Eğitim öğretim bir ekip işidir. Bursa milli eğitimini yönetip yönlendirenlerin başarısızlık tablosu ortaya çıkan bu verileri Bursa kamuoyu iyi değerlendirmeli ve bu kan kaybına dur demelidir’ dedi.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X