Ahmet Emin Yılmaz
Ahmet Emin Yılmaz
E-Posta: [email protected] YAZARIN TÜM YAZILARI

Bu proje yeni: Tren hattına İnegöl eki ve yük istasyonu

Haberi… 4 Mayıs Çarşamba günü bu sütunlardan duyurduk. 23 Mart 2012’de “2016’da yolculuk” hedefi ve heyecanıyla Balat’ta temeli atılan hızlı tren için ilk kez Yenişehir’den öteye proje ihalesine çıkıldı. Osmaneli’ne bağlanmasına karar verilen hattın Yenişehir geçişi de ilçenin güneyinden kuzeyine alındı.

İşte…

Bu projenin içinde yeni olan bir ek hat var.

Onu da…

Cuma akşamı Olay Televizyonu’nda yayınlanan Her Açıdan programında konuk ettiğimiz AK Parti Bursa Milletvekili ve TBMM Milli Savunma Komisyonu Başkanvekili Hüseyin Şahin açıkladı.

Dedi ki:

“Kamuoyunda yalnızca hızlı tren konuşuluyor. Oysa bu hatta bir de yük taşımacılığı yapılacak. Üstelik, Bursa hattı Osmaneli noktasından Anadolu konvansiyonel hattına bağlanacak.”

Bunun ne anlama geldiğini şöyle açıkladı:

“Bursa bir sanayi şehri. Bursa’mızın ürettiği sanayi ve tarım ürünleri yük treniyle Anadolu’ya taşınabilecek.”

Şunu ekledi:

“Üstelik Ortadoğu ve İran’a sevkiyat yapılabilecek. Türki devletler, Azerbaycan, Gürcistan’a demiryolu taşımacılığı köprüsü kurulacak.”

Şunu anımsattı:

“Yalnızca İnegöl’de 2 Organize Sanayi Bölgesi var. Buralarda 150’ye yakın tesis üretim yapıyor ve ürünlerini büyük oranda Ortadoğu’ya satıyor. Yine Yenişehir’de sanayi bölgesi genişlerken ciddi bir tarım potansiyeli var.”

Ardından…

“Bölgenin sanayicisi Bozüyük ya da İnegöl’den yükleme yapıyordu” dedi ve yeni projeyi açıkladı:

“Osmaneli-Bursa hattında bir de Yenişehir-İnegöl arasında 20 kilometrelik ek hat için girişimlerimiz olumlu sonuç vermek üzere.”

Şöyle devam etti:

“Tıpkı Bursa-Gemlik hattı gibi, tarım ve sanayi taşımacılığı yapılacak. Yenişehir ve İnegöl’ün 2 OSB’sini kapsayacak şekilde planlandı.”

Şu bilgiyi de verdi:

“İnegöl’e yaklaşık 22 kilometre mesafede yükleme için özel bir istasyon yapılacak. Bunun projesi de hazırlandı.”

Şunu da ekledi:

“Fabrikalardan ürünler kamyona gerek kalmadan doğrudan vagona yüklenecek, yeni istasyonda vagonlar doğrudan tren katarına eklenecek.”

Amaç şu:

“Uluslararası pazarlarda rekabet edebilmek için maliyette 1 Cent ya da 1 Dolar çok önemli. Sanayicinin masrafını kamunun minimalize etmesi gerekiyor ki rekabet gücü maksimum şartlarda olabilsin.”

 

Hızlı trenle 2 saatte Pendik hedefi

 

AK Parti Bursa Milletvekili Hüseyin Şahin otoyoldan sonra İstanbul ulaşımı için demiryolunun da önemli bir alternatif olacağını söyledi.

Bursa’dan trene binenlerin konforlu bir yolculukla 2 saatte Pendik’e ulaşacağını kaydeden Şahin şöyle devam etti:

“Yolcu uyuyarak, çalışarak, dilerse istirahat ederek konforlu bir yolculuk yapma fırsatı elde edecek. Tren yolculuğunun artık uçak yolculuğundan farkı yok. Tren yolcusu da bunu bildiği için vazgeçmiyor.”

Şunu da ekledi:

“İnşallah 2020’de bu yolculuğu Bursalılar da yapacak.”

 

Otoyolla karayolu karşılaştırmasında çarpıcı sonuç

 

İstanbul’dan başlayıp Bursa’dan geçerek İzmir’e ulaşacak olan ve Altınova-Gemlik arası ulaşıma açılan otoyoldan beklentilerimiz çok büyük.

En önemlisi…

Bursa Valisi Münir Karaloğlu’nun, “otoyolla birlikte Bursa’nın İstanbul’un güney yakası olacağını” söylediğini bu sütunlarda aktardık.

Ne var ki…

Otoyol ve Osmangazi Köprüsü geçiş ücretiyle ilgili kaygılara karşılaştırmalar eklendi. Okurumuz Haldun Gülkaya elektronik postada şöyle yazıyor:

“Gemlik-Altınova arasında açılan yolu iki gün üst üste sabah 07.30’da test ettim. İlk gün mevcut D575 karayolunu, ikinci gün otoyolu kullandım.”

Sonra da…

Mevcut D575 karayolu Gemlik-Altınova arasının 46, otoyolun aynı bölümünün 45.5 kilometre olduğunu vurgulayarak tespitlerini paylaşıyor:

“Karayolu 29 dakika, otoyol 25 dakika. 100 kilometrede 5 litre yakıt hesabıyla karayolunda 2.3 litre, otoyolda 2.28 litre yakıt tüketimi oluyor.”

Ardından…

Mazotun litre fiyatının 3.61 lira olduğunu anımsatıp, karayolunda 8.30 lira, otoyoldaysa 8.21 lira yakıt gideri olduğu hesabını yapıyor.

Maliyete gelince…

Karayolunda yalnızca yakıt gideri olan 8.30 lira masraf var. Otoyoldaysa 8.21 liralık mazot giderine 8.35 lira geçiş ücreti ekleyip 16.56 lira hesap çıkarıyor.

Şöyle devam ediyor:

“Gerçi pik saatlerde karayolu yoğunluğu artacağı için daha fazla zaman gerektirir, ama 0.5 kilometre kısalık için 8.35 lira ödüyoruz. Bursa Çevre Yolu’na bağlandığında, köprüyü kullanmasak bile 18-19 lira ödeyeceğiz.”

Önerisi şu:

“Fiyat daha uygun seviyelere çekilirse yol daha cazip olur.”

 

Büyükşehir’in yeni köylerine uyum sağlayan aracı!

 

Uzun süredir uğramıyordu… Bursa Muhtarlar Derneği Başkanı Nedim Serbestol ziyarete geldiğinde “İlçe ilçe, köy köy geziyorum, merkeze az geliyorum” deyip neden merkez dışında gezdiğini anlattı:

“Bütünşehir başlayınca, 10 ilçe ilk kez Büyükşehir’le tanıştı. Fakat eski köy yeni mahalle olan yerlerdeki alışkanlıklarla Büyükşehir Yasası arasında sıkıntılar çıkıyor. Vatandaşı tedirgin eden durumlar var.”

Ardından…

“Bu tedirginliğin aşılmasında Bursa Muhtarlar Derneği olarak Büyükşehir Belediyesi ile muhtarlar arasında aracılık yapıyoruz” dedi ve devam etti:

“Bütün hizmetlerin tüm köylere gitmesi için aracılığımız sürüyor. Amacımız vatandaş hizmetten yararlansın.”

Şunu da ekledi:

“Büyükşehir’le yeni tanışan ilçe ve köylerdeki muhtar arkadaşlarımız bürokrasiyi ve nereye başvuracaklarını bilemiyorlar. Onlara da aracılık edip yönlendiriyoruz.”

Mutluluğunu dile getirdi:

“Sahada sorun çözmeye devam ediyoruz.”

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X