Ahmet Emin Yılmaz
Ahmet Emin Yılmaz

Bursaray’da ‘hassas’ hesap: En az 10 yıl kapasite sorunu olmayacak

Sanki bir film şeridi… Rahmetli Ekrem Barışık kent içi ulaşımda raylı sisteme geçebilmek için çalışmanın başladığını açıkladığında heyecan yaşadık. Rahmetli Teoman Özalp ilk adımı atarken dönemin Devlet Balanı olarak Cavit Çağlar’ın “Kredi sorununu çözdük” açıklamasını aynı heyecanla paylaştık.

Ardından…

Erdem Saker döneminde Bursaray’ın temeli atılırken, Erdoğan Bilenser döneminde Organize Sanayi ve Beşevler Küçük Sanayi’den Şehreküstü’ne hatların açılış öncesi deneme seferine katıldığımız ve ilk yolcu bileti anısıyla yaşadığımız heyecanları da unutmak mümkün değil.

Kısacası…

Bursaray ilk konuşulduğu günden beri Bursa’yı heyecanlandıran bir ulaşım sistemi. Bugün de öyle. Her karar, her aşama, her planlama kenti ilgilendirdiği için aynı ilgiyi görüyor.

Nitekim…

Hafta içi Bursaray yatırımları ve işletmeciliğini üstlenen Burulaş Genel Müdürü Mehmet Kürşat Çapar’la sohbet ederken, Bursaray’ın daha rantabl kullanımı için yenilikleri konuştuk.

Öncelikle raylı sistemdeki konfor algısını ortaya koydu:

“Raylı sistemden konfor anlamında 3 beklenti var: Bekletmesin, hızlı götürsün, sıkışıklık olmasın.

Raylı sistemde trafik sorununun zaten olmadığını vurgulayıp şu bilgiyi verdi:

“120 milyon liralık yatırımı bulan sinyalizasyon projemizle bekleme süresi 3.75 dakikadan 2 dakikaya inecek ve bekleme süresi yarı yarıya kısalacak.”

Bu noktada…

“1.5 dakika için bu kadar yatırıma değer mi?” sorusuna cevap verirken sistemin mantığını da açıkladı:

“En yoğun olan sabah saatlerinde sefer aralarına 5 ek tren koyuyoruz. Fakat sistem açısından bunun riskleri var. Sinyalizasyon bu durumu regüle edecek ve sistemi yönetecek. Böylece tren sayısını arttırabileceğiz.”

Hesap şu:

“Sefer aralıkları kısalıp daha çok trenin sisteme girmesiyle beklemeden ve sıkışıklık olmadan yolculuk yapabilecek.”

Şu bilgiyi de verdi:

“Bursaray şu an günlük 280 bin yolcu taşıyor. 304 binle rekor kırdık. Bu sistemle günlük kapasitemiz 400-450 bine ulaşacak.”

Şunu da ekledi:

“Önümüzdeki 10-15 yıl Bursaray kapasite sorunu yaşamayacak.”

 

Gündemde Üniversite-Görükle uzatması var

 

Raylı sistemler projelerinde güzergahlar yolcu potansiyeline göre belirleniyor.

Nitekim…

Günün koşullarında, Beşevler Küçük Sanayi’ye kadar yapılabilen hattın önce Uludağ Üniversitesi, sonra Görükle’ye uzatılması önemli hale gelmişti.

Üniversite’ye kadar olan etap rahmetli Hikmet Şahin döneminde başlayıp Recep Altepe döneminde tamamlandı.

Yeni gelişmeyi de Burulaş Genel Müdürü Mehmet Kürşat Çapar açıkladı:

“Uludağ Üniversitesi hattını Görükle’ye uzatmak için konsept görüşmeleri devam ediyor.”

 

Yıldırım metrosuna Koreliler finans arıyor, Şehir Hastanesi onay bekliyor

 

31 Mart 2019 yerel seçimleri öncesinde Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’ın açıkladığı yeni dönem yatırımları arasında en heyecan vericisi tamamı yeraltından yapılacak Yıldırım Metrosu’ydu.

Gürsu’dan başlayıp Ankara Yolu’nun üstünde yer alan Yıldırım’ın nüfus yoğunluğu fazla mahalleriyle kent merkezinden geçecek yeni metro Çekirge ve Acemler’den ilerleyip Çalı’ya ulaşacaktı.

Kuşku yok ki, günümüz ekonomik koşullarında, finansman büyük sorun.

Projeyi…

Burulaş Genel Müdürü Mehmet Kürşat Çapar’a sorduğumuzda şu bilgiyi verdi:

“Yıldırım Metrosu uzun vadeli büyük bir proje. İlgilenen Koreli firmaların  finans arayışları devam ediyor.”

Ardından…

Bursaray’ın  Şehir Hastanesi’ne uzatılması için şu bilgiyi verdi:

“Projemizi Ulaştırma Bakanlığı Altapı Genel Müğdürlüğü’ne teslim ettik. Şu an Cumhurbaşkanlığı Yatırım Başkanlığı’nda.”

Hedef şu:

“2021 yatırım programına alınması için çalışıyoruz.”

 

Bolu’da ‘Bursa’dan kötü oluruz’ korkusu

 

Bolu yerel gazetelerinde dikkatimizi çeken açıklamayı, “yüksek hızlı treni Bolu’ya getirmek” amacıyla oluşturulan Bolu Platformu Başkanı Orhan Uçar yapmış.

Diyor ki…

“2000’li yılların öncesinde Bursa 1 milyon civarında nüfusa sahipken, bugün 3 milyonluk bir şehir. Öncesinde Bolu gibi Yeşil Bursa diye anılan şehirde bugün hava kirliliği, trafik gibi olumsuzluklar en üst seviyede. Kısacası yaşam kalitesi çok düşük. Doğamıza ve çevremize sahip çıkmazsak, Bursa’dan daha yaşanmaz bir şehir oluruz.”


Misi’den Gölyazı’ya orman yürüyüşü… Mysia Yolları canlanıyor

 

Emre Karagöz gencecik bir mühendis. 6 yıldır Nilüfer Belediyesi’nde Plan Proje Şube Müdürlüğü’nde Bölge Sorumlusu olarak görev yapıyor. 2 hafta önce de Nilüfer Kent Konseyi Genel Sekreteri oldu.

Hafta içinde…

Ziyarete geldiğinde Nilüfer Kent Konseyi’nin yeni dönem projelerini ve daha çok da hedeflerini konuştuk.

Üzerinde durduğu bir proje var ki heyecan verici:

“Nilüfer Belediyesi’nin 2016 yılında başlattığı Mysia Yolları projesini canlandırıp doğaseverleri bu bölgeye çekmek istiyoruz.”

Projeyi de açıkladı:

“Misi’den başlayıp, Dağyenice ve Atlas köylerinden geçip Gölyazı’ya ulaşan bir yol. Ormanın içinden, doğayla baş başa harika bir yürüyüş yolu.”

Şu bilgiyi verdi:

“Yaya geçilen yerler yanında bisiklet ve motorlar için de etaplar var.  Güzergah üzerindeki köylerde kadın dernekleri de sadece gözleme pişiren olmaktan çıkıp, konaklama yapılan yerler haline dönüşecek, kırsal turizmi gelişecek.”

 

Demokrasi mahalleden başlar

 

Nilüfer Belediyesi yıllardır mahalle komitelerini önemsiyor. 64 mahalledeki Mahalle Komitesi seçimlerini ise Nilüfer Kent Konseyi yapıyor.

Her mahallede 500 kişiye 1 temsilci yöntemiyle yapılan seçimler için adaylık başvuruları 28 Şubat’ta sona eriyor. Muhtarların yanı sıra mahalledeki sivil toplum örgütleri de doğal üyeler.

Nilüfer Kent Konseyi Genel Sekreteri Emre Karagöz çok önem verdikleri Mahalle Komiteleri seçimlerini “demokrasi mahalleden başlar” ilkesiyle yürüttüklerini söyledi.

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X