Görüntü akıllarda… Bursa’nın trafik açısından en sorunlu yeri Geçit’ti. Özellikle Geçit Kavşağı trafiği kestiği için yaz-kış, sabah-akşam Mudanya Yolu’nun her iki yönünde araç birikmesine neden oluyordu.
Üstelik…
Tıkanma öylesine büyüdü ki, deniz havası almak için Mudanya’ya gidenlerin yolculuğu kabusa dönerken, yerleşimi artan bu bölgede yaşayanlar yol çilesi çeker hale geldi.
Dahası…
Mudanya ve Burgaz artık Bursa’nın deniz kapısı haline geldiği için, yolcular trafiğe takılıp deniz otobüsü ve hızlı feribotu kaçıranların sayısı sürekli arttı.
Tıkanmayı çözmek için Büyükşehir Belediyesi radikal bir adım attı ve Geçit Kavşağı’nı dönüşlere kapatıp direkt geçilir hale getirdi. Sinyalizasyon devre dışı kalınca Bursa-Mudanya trafiği iki yönde de rahatladı, akışkanlık sağlandı.
Ne var ki…
Geçit Kavşağı’nı kullanan yeni yerleşim merkezleri bu karardan çok etkilendi.
Özellikle de…
Evlerine ulaşamaz hale gelen Balat ve çevresi mağdur oldu. Bademli ve Korupark kavşaklarını kullanmak zorunda kalmaları hem yollarını uzattı, hem de bu kavşaklarda yeni tıkanmalar getirdi.
Aynı şekilde…
Özdilek’in arkasındaki yeni yerleşimlerde yaşamayı seçenler de kent merkezi yönüne dönüş sorunu yaşadı.
Bu arada…
Geçit’te trafik rahatladı, ama sanayi bölgesine girip çıkan araçlar da kullandığı için Korupark Kavşağı aşırı yükle karşılaştı.
İşte…
Bu sorunları çözmek için Büyükşehir Belediyesi ocak ayında Geçit ve Korupark kavşaklarını by-pass edecek proje hazırladı.
İlk olarak…
Geçit’ten Çevre Yolu’na girdikten sonra sağ taraftaki boş alanlardan Balat’a giriş yolu açılması düşünüldü. Balat’tan gelenler için de, Çevre Yolu’nun altından geçen yolu kullanarak Endülüs Park yanından çıkış planlandı.
Bununla birlikte…
Organize Sanayi Bölgesi’nden çıkan ya da giren büyük araçların Korupark Kavşağı’nı kullanmadan ulaşım sağlayabilmeleri için de Çevre Yolu üstünde, Kent Hastanesi karşısından girip Doğanköy ve Özlüce yollarını kullanarak önce NOSAB’a, oradan da Bursa OSB’ye ulaşmaları planlandı.
Ne var ki…
Karayolları hem Balat’a, hem sanayi bölgelerine TIR’ların ulaşabilmeleri için yeni girişler açılmasına otoyol trafik güvenliğinde risk oluşturacağı gerekçesiyle izin vermedi. Böylece kısa yol projesi de ortadan kalktı.
Şimdi…
Büyükşehir Belediyesi bir yandan Hasköy Köprüsü inşaatını bitirmeye çalışırken, bir yandan Geçit için yeni projeler üretiyor.
Balat-Hasköy Köprüsünün önemi arttı
Balat hızla büyüyen ve nüfusu artan bir yerleşim bölgesi oldu. Bademli-Hasköy zaten yükünü aldı. Mudanya ve çevresinde sürekli yaşam arttı.
Kısacası…
Geçit’ten sonraki bölgede ulaşım giderek daha kritik hale geliyor.
Yıllar öncesinde Balat ile Hasköy arasındaki tarihi köprü ulaşımda by-pass sağlıyordu, ama araç yoğunluğu artınca risk nedeniyle kapatıldı.
Bu süreçte…
Geçit Kavşağı kapatılınca, özellikle Balat’ta yaşayanlar için köprünün önemi arttı. Ne var ki 22 Şubat’ta temeli atılan köprü henüz tamamlanamadı. Öyle olunca da bölgede ulaşım kesik kaldı.
Acemler’i devreden çıkaracak yolu bitirmek gerek!
Herkesin gördüğünü söylemek için uzman olmaya gerek yok. Bursa trafiğinin çözümü yeni yollar açmaktan geçiyor. Belediyeler de buna çok önem veriyorlar.
Örneğin…
70’li yılların sonunda yapıldığında Bursa’nın çevre yolu olarak planlanan ve kenti doğudan batıya geçen yolumuz artık kenti içi cadde haline geldi.
Yıllar içinde…
Bu yola paralel olarak önce Yakın Çevre Yolu açıldı. Şimdilerde, bu yeni alternatif etap etap açılıyor. Soğanlı’da Çelebi Mehmet Bulvarı olarak, Yunuseli’nde Recep Tayyip Erdoğan Bulvarı olarak adlandırılan yeni yolun doğu etabında Murat Hüdavendigar Bulvarı için yıkımlar devam ediyor.
Ancak…
Ana gövde parça parça açılıyor olsa da, ana giriş henüz ortada olmadığı için, açılan bölümlerden ciddi bir katkı alınamıyor.
Bu noktada…
Mudanya Yolu’nda Organize Sanayi Bölgesi Kavşağı yapılırken, OSB’ye dönüşlerin yanında İzmir Yolu’na bağlanan Ata Bulvarı ile İstanbul Caddesi’nde Beşyol’dan başlayıp Soğanlı-Yunuseli-Hamitler güzergahını izleyen bulvarı birleştirmesi planlanmıştı.
O bulvar kent tarafından Hamitler’e kadar geldi, ama OSB Kavşağı’na bir türlü bağlanamadı. Hem de, 1 kilometre civarında bir bölüm kaldı.
Oysa…
O yol artık kent trafiği için acil ihtiyaç özelliği taşıyor.
Çünkü…
Özellikle sabah saatlerinde İzmir ve Mudanya yollarından gelen trafik, Yakın Çevre Yolu’na dönmek isteyen araçlar nedeniyle kesilip ve şişiyor.
Geçenlerde…
Burgaz’dan İhsaniye’ye 17 dakikada gelirken, İhsaniye’den Acemler’e 23 dakikada ulaşabildik. Eğer OSB Kavşağı’nı Recep Tayyip Erdoğan Bulvarı’na bağlayacak yol bitmiş olsa, bu trafiğin büyük bölümü o yolu kullanacağı için Acemler düğüm olmaktan çıkacak.
Bozbey’in isyanı: Bizim insanımız bunu nasıl yapar?
Ne yazık ki… Gelişen çevre bilincine karşın; işin kolayına kaçan, elindeki molozdan kurtulmayı öncelikli hedef kabul ettiği için çevreyi kirletmekten çekinmeyen, doğaya ve diğer canlılara zarar vermeyi hiç önemsemeyen bencil karakterli olanlarımızın sayısı hiç de az değil.
Görünen o ki…
Evinden ya da işyerinden çıkan molozu yol kenarlarına atıp gidenler, aradan yıllar geçmiş olsa bile hâlâ var.
Varlıklarını da…
Nilüfer Belediye Başkanı Mustafa Bozbey’in isyanında gördük.
Özlüce’den Yolçatı’ya giden yolda, Ayvalıdere kenarında çektiği fotoğrafları sosyal medyadan paylaşan Bozbey, isyanını da şu sözlerle dile getirdi:
“…İnsanların, işletmecilerin, ya da esnafın bunu nasıl yapabildiğine hayret ettim ve çok çok üzüldüm. Bizim insanımız bunu nasıl yapar?”
Ardından…
“Bu mu bizim doğaya bakışımız?” diye sorup isyanını sürdürdü:
“Hayret, hayret… Bu ve buna benzer görüntüleri insanımıza yakıştıramıyorum”
Şunu da ekliyor:
“Onun için bunları kimin buraya döktüğünü ya da döktürdüğünü bulmaya çalışacağız ve bir daha yapılmaması adına gereğini yapacağız.”