Haftasonu çocuklarla Bursa‘nın meşhur çarşılarını, hanlarını, caddelerini, müzelerini dolaştık.
İğne atsanız yere düşecek gibi değil. Havanın güzelliğiyle de herkes kendini sokağa bırakmış.
Çarşıda rahat dolaşmak mümkün değil. Tarihi hanlar, çay bahçeleri tıklım tıklım dolu. Oturacak yer bulmanız zor.
Yeme içme mekanları da aynı. Osmangazi Belediyesi‘nin bakım sonrası yeninden açılan Sümbüllübahçe Konağı‘nda da oturacak yer yok. Yerli turistler
de artmış. Tur otobüsleri de çoğalmış.
İnsanlar adeta evleri boşaltmışlar. Fakat, bir gerçek var ki, Türkiye‘de ve dünyada henüz salgın bitmiş değil.
Evet, çoğumuzda maske var ama takmayan ya da süs olarak yüzünde tutanlarımız da yok değil.
Mesafenin ortadan kalktığını, artık bu kuralın Bursa‘da işlemediğini de gördük. Mekanların Covid-19 tedbirleri de sanki kaldırılmış gibiydi.
Peki, günde en az 200 yurttaşımızın yaşamını yitirdiği, 30 bin dolayında yeni vakanın rastlandığı ülkede böylesi bir boşvermişlikle salgından kurtulunabilir mi?
Bursa çarşılarındaki, caddelerindeki görüntü ile bunun zor olduğunu söyleyebiliriz.
Görüntülerin yeni bir kapanma ve kısıtlamalara neden olmamasını diliyoruz.
Kurallara ve tedbirlere uymazsak, hepimizi ağır bir tablonun beklediğini unutmamalıyız.
Şu bir gerçek ki, öldürücü virüs insanlığın başını sarmış. Bundan kurtulmanın yolu, kurallara uymak ve aşıdan geçiyor. Aşılamada çoğu ülkeye göre iyi durumdayız ama olmamakta diretenlerin toplumda büyük bir riske neden olduklarını gözardı etmeyelim.
Aşısız yurttaşların varlığı hepimizin sağlığını riske ediyor.
Dünya bu virüsten aşı ile kurtulacağını bilirken, kafaları karışan yurttaşlarımızın ikna edilmeleri gerekiyor.
Salgında güvenli bir il olabilmenin ilk ayağı aşı oranını yükseltmek, diğer ayağı konulmuş tüm kurallara uymak.
Bursa’nın aşılama oranı yüksek ama aşısız sayısı da az değil. Bir de mesafeye ve maskeye dikkat etsek kısa sürede toplumsal bağışıklığa erişmiş olacağız.
Bu hepimizin elinde.
Vinç gecikti, köprü kolları onu bekliyor
Bursa‘nın trafiğinin kesiştiği noktalardan biri Acemler. Burada Büyükşehir Belediyesi‘nin hem stadyum hem de kent bağlantısını sağlayacak köprülü kavşak inşaatları var.
Stat önünde yapımı süren kavşak senelerdir bitirilemiyor. Büyükşehir bürokratlarına sorarsanız, yüklenici firmanın işi ‘savsakladığını’, ‘geciktirdiğini’ söylüyorlar, yüklenici Alsa‘ya sorarsanız, dünyada ve Türkiye‘de köprünün metal kirişlerini kaldıracak vinç bulmakta zorlanıyor.
Nihayet, aranan, beklenen 800 ve 180 tonluk devasa vinçler gelmiş. 620 tonluk 4 kirişi monte etmek için yer montajları sürüyor. Bunun da 1-1,5 ay zaman alacağını öğrendik.
Fakat, onların yerine konabilmesi için de raylı sistemin seferlerinin aksamaması ve geceleri 15 bin voltluk
enerji hattının kesilmesi gerekiyor.
Hasılı, Mudanya Köprüsü, Acemler ve İzmir yönlerini rahatlatacak kavşağın daha çok işi var. İki kolun ocak sonlarına doğru devreye girmesi bekleniyor.
Acemler‘deki Ali Osman Sönmez Devlet Hastanesi devreye girmeden buraların açılmış olması gerekiyor. Ama sanki hastane bu kavşak ve yol imalatlarından önce bitecek.
Çünkü;
İkmal ihalesiyle hastane inşaatının hızlandığını görüyoruz. Köprülü kavşak projesi yüklenicisi de bahaneler üretmeden artık işleri hızlandırmalı.
Zindan Kapı Müzesi şimdiden ilgi odağı
2 bin 500 yıllık geçmişiyle Bitinya Krallığı‘nın ve Osmanlı‘nın da kullandığı bu muhteşem eser artık müze olarak hizmet veriyor. Hele, sur duvarları üzerinden Bursa manzarasını seyretmek bambaşka bir duygu.
Zindan Kapı’nın haftasonu da bir hayli ziyaretçisi vardı.
Örneğin;
Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş kentimizi ziyaret eden TBMM Başkanı Mustafa Şentop‘a da müze duvarlarının üstündeki mekanda kahve ikram etti.
Öyle görünüyor ki, Büyükşehir Belediyesi’nin Zindan Kapı Müzesi Bursa‘yı gelen protokolün de muhakkak ziyaret edeceği bir yer olacak.
A.Osman Sönmez Hastahanesi bitecek amma buCaddenin stadtan sonra Mihraplı köprüsüne kadar olan hali olduğu gibi duruyor.Bu cadde stadtan sonra hemde en az 3 şerit hallinde düzenlenmeli,Mihraplı köprüsüne Batı istikamette ÇAÇA restaurant kısmna en az iki şerit olmalı,Odunluktan Dikkaldırıma gidiş istikameti ise bir araç birde geniş olarak yaya için ilave şerit yapılmalıdır.Stadın karşısında MUDANYA YOLUNA ACEMLER K.Kavşağından ilave edilen şeritler Nilüfer Köprüsünde sona eriyor.Nilüfer Köprüsünden sonra Mudanya istikametine giderken yol asgari 15 metre genişletilmeli ki Nilüfer-Mudanya yol ayrımındaki trafik kaosu azamiden asgariye insin ve trreafik akışı sağlansın.Kısaca BÜYÜK VE BÜTÜN ULAŞIM PLANINA İHTİYAÇ VAR.
Şu an yapılan yırtılan elbiseye yama gibi oluyor buda arzu edilen verimi sağlamıyor.