Bursa’nın kentiçi trafiğini hızlı akıtmaya dönük projelerin inşaası sürerken, kentlerin trafik düzenlerini inceleyen Hollanda merkezli TomTom’un tespitlerinde, Bursa trafik sıkışıklığı sıralamasında 4 basamak birden geriledi.
Avrupa’nın en büyük navigasyon sistemlerinin sahibi olan firmanın yaptığı 6 kıta, 56 ülke ve 398 şehri kapsayan trafik endeksi ile dünya şehirlerinin ortalama seyahat süreleri belirleniyor.
Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, “Bu yıl seyahat süresi olarak yeni ölçü kullanıma sunuldu. Buna göre; şehirlerin içinde 10 kilometrelik bir mesafe kat etmek için geçecek ortalama süre belirleniyor. Bu sene 398 şehrin tamamında, benzinlik, dizel veya elektrikli araç kullanırken yakıt/kWh tüketimi ve CO2 emisyonlarının yanı sıra, artan yakıt maliyetlerinin ve trafik sıkışıklığının mali etkisi de dahil edildi” dedi.
Aktaş bu araştırmaya göre; dünyadaki trafik sıkışıklığı en fazla 5 şehirin de şunlar olduğunu bildirdi.
1-Londra (İngiltere) 36 dakika 20 saniye, 2-Bengaluru (Hindistan) 29 dakika 10 saniye, 3-Dublin (İrlanda) 28 dakika 30 saniye, 4-Sapporo (Japonya) 27 dakika 40 saniye ve 5-Milano (İtalya) 27 dakika 30 saniye.
Aktaş, ülkemizdeki trafik sıkışıklığı en fazla olan 5 ilin de şunlar olduğunu belirtiyor:
Gaziantep 21 dakika 10 saniye ile dünyada 49. sırada. İstanbul 20 dakika 40 saniye dünyada 55. sırada, Ankara 18 dakika 20 saniye dünya şehirleri arasında 89. sırada, İzmir 18 dakika ile dünyada 99. sırada, Antalya 17 dakika 30 saniye ile dünyada 107. sırada.
Peki Bursa’da durum nedir?
Başkan Aktaş, Bursa trafiğindeki iyileşmeye de dikkat çekip, bunun dünya ve ülkemiz şehirleri sıralamasına da olumlu yansıdığını hatırlattı. Bursa’da 10 kilometrelik bir seyahat için 16 dakika 30 saniye gerekiyor. Bu süre ile Bursa ülkemizde 9. sırada, dünyada ise 125. sırada yer alıyor. Aktaş, Bursa’nın geçen yıl ülke sıralamasında 5’inci, dünyada ise 73’ncü sırada yer aldığını da ekliyor.
Büyükşehir Belediye Başkanı Aktaş, Bursalıların sabah pik saatlerde 10 kilometre yolculuk başına artı 6 dakika, akşam pik saatlerde artı 12 dakika fazladan süre harcadığını, trafik akış hızlarının ise sabah saatte 34 kilometre, akşam ise 26 kilometre olarak belirlendiğini de kaydetti.
Bursa’da trafiğin en yoğun olduğu gün Gastronomi Festivali ölçülmüş
TomTom’un ölçümlerinde Bursa için ilginç bir veri daha var.
Yine Başkan Aktaş’ın paylaştığı bilgiye göre; Bursa’da geçen yıl trafiğin en yoğun olduğu gün olarak 24 Eylül Cumartesi günü tespit edilmiş. 23-25 Eylül tarihlerinde Merinospark’ta gerçekleşen Bursa Gastronomi Festivali’nin gerçekleştiği tarihe denk gelen en yoğun trafikli gün halkın festivale olan ilgisini de ortaya koymuş.
Şehir dışından festival için Bursa’ya gelenlerle birlikte 24 Eylül’de 10 kilometrelik mesafeye 19 dakika 50 saniyede ulaşılabilmiş.
Bursa’da Büyükşehir Belediyesi’nin yapımını sürdürdüğü köprü, kavşak ve diğer raylı ulaşım projeleriyle birlikte bu oranın ileriki yıllarda daha da düşeceği tahmin ediliyor.
Dülger’in yerine Dayıoğlu atandı
Bursa’nın Ankara’daki sayılı bürokratlarından olan Milli Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürü Sabahattin Dülger, deprem bölgesinde çalışma yapan Bakan Mahmut Özer tarafından önceki gün görevden alınmıştı.
Dülger’in yerine Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü’nde Eğitim Politikaları Daire Başkanı olarak görev yapan İstanbul İl eski Müdür Yardımcısı Zekine Dayıoğlu’nun getirildi. Bakanlık kulislerinde Dayıoğlu’nun Dülger’den boşalan koltuğa atanması Bakan’ın son derece nahoş bir Zoom toplantısı sonrası geliştiği yazılıp çiziliyor.
Bakan Mahmut Özer’in Zoom üzerinde yapılan toplantıda hemşerimiz Dülger’i tüm il müdürlerinin önünde rencide edici bir konuşma yaptığı ileri sürülüyor.
Bakan Bey benzer bir muameleye umarız Cumhurbaşkanı tarafından kendisi de maruz kalmaz.
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü’ne bağlı hemen hemen tüm Halk Eğitim Merkezlerinin yardım malzemesi dikip ürettiğini ve bölgeye gönderdiğini biliyoruz. En azından, Bursa’da durum böyle. Bunları köşemizden de sık sık aktarıyoruz.
Buna rağmen, Gene Müdür Dülger’e Zoom üzerinden, “Ben Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürü olsam deprem bölgesine şunu şunu yapardım, ama değilim” demesi son derece ağır ve çirkin bir uslup olmuş.
Bu sözlerden sonra hangi bürokrat o bakanla çalışabilir ki?
Zaten sayıları bir elin parmaklarını geçmeyen Ankara’daki Bursalı bürokratlarımızdan böylece biri daha eksilmiş oldu.
Yakinen tanıdığımız, Bursa beyefendisi olduğunu bildiğimiz Dülger’in Bakan Özer tarafından böylesi yakışıksız bir uslubu hak ettiğini sanmıyoruz.
Öyle anlaşılıyor ki, Sabahattin Dülger, bakan beyin merkez ve taşradaki mesleki teknik eğitim ağırlıklı kadrolaşma arzusuna kurban gitmiş.
Belli ki, birilerine koltuk açmak gerekmiş.