1. HABERLER

  2. YAŞAM

  3. SAĞLIK GÜZELLİK

  4. Çocuklarda öğrenme güçlüğünün sebebi susuzluk olabilir
Çocuklarda öğrenme güçlüğünün sebebi susuzluk olabilir

Çocuklarda öğrenme güçlüğünün sebebi susuzluk olabilir

Çocuğunuzun ders dinlerken hemen dikkati dağılıyor hatta uykusu geliyorsa, bunun nedeni okulu sevmemesi değil, susuzluk olabilir!

A+A-

Çocukların yetişkinlere göre susuzluktan daha çok etkilendiğinin altını çizen Waternet Sağlıklı Yaşam Uzmanı Diyetisyen Canan Aksoy, hem öğrencilere hem de velilere uyarılarda bulundu. Dyt. Aksoy ayrıca, velileri her gün düşündüren, 'Beslenme çantasına bugün ne koyaılm?' düşündüren,"Beslenme çantasına bugün ne koyalım?” sorusuna karşılık, çocukların çok seveceği beş günlük örnek beslenme çantası oluşturdu.

Çocuklar için bir haftalık örnek menü oluşturan Dyt. Aksoy, su tüketimi konusunda da önemli uyarılarda bulundu.

Derste uyku geliyorsa sebebi susuzluk olabilir

Susuz kalan çocukların derslerini dinlemede zorluk yaşayacağını söyleyen Dyt. Aksoy, "Yeterince su içmeyen çocuğun bilişsel ve fiziksel fonksiyonları yavaşlar, dikkati dağınık olacağından öğrenim süreci etkilenir. Sıvı kaybı devam edip eksilen su yerine konulmadığında solunum artar, terleme ve idrar çıkışları azalır. Bunlarla beraber ağız kuruluğu gelişir, zamansız uyku görülmeye başlar” şeklinde konuştu.

Çocukların su ihtiyacının yetişkinlerden daha fazla olduğunu ve susuzluktan daha çok etkilendiklerini belirten Dyt. Aksoy, beslenme çantasına büyük bir şişe su koyulmasını tavsiye etti. Çocukların ortalama su gereksinimleri hakkında bilgi veren Dyt. Aksoy, aktivitesi yüksek, terleyen ve egzersiz yapan çocuklarda bu miktarın artacağının da altını çizdi.

Çocuklarda tüketilmesi gereken su miktarı

Yaş Grubu Kız Çocuk Erkek Çocuk

4 - 6 900 - 1200 ml (4 - 6 su bardağı) 900 - 1200 ml (4 - 6 su bardağı)

7 - 8 1 - 1,4 litre (5 - 7 su bardağı) 1 - 1,4 litre (5 - 7 su bardağı)

9 - 13 2 litre (8 su bardağı) 2,2 litre (9 su bardağı)

Çantadan çıkan sürpriz içecekler

Dyt. Aksoy, bal ile tatlandırılmış şeftalili ve limonlu buzlu çay, ballı - muzlu süt, çubuk tarçın eklenmiş ıhlamur gibi evde kolaylıkla hazırlanabilecek tariflerin, çocukların beslenme çantalarına hem sağlıklı hem de leziz içecek alternatifleri olarak eklenebileceğini söyledi. Dyt. Aksoy, bu içeceklerin suyun yerine geçmeyeceğine dikkat çekerek, beslenme çantasında ek içecek olsa bile su miktarının azaltılmaması gerektiğini ifade etti.

Çocukların bayılacağı beş günlük örnek beslenme çantası

Büyüme çağında kazanılan beslenme alışkanlıklarının ileriki yaşlarda da devam ettiğini hatırlatan Dyt. Aksoy, ebeveynlerin bu konuya özellikle dikkat etmeleri gerektiğini vurguladı. "Başta karbonhidrat, protein ve yağ gibi makrobesin ögeler olmak üzere, vitamin ve minerallerin de eklenmesiyle çocukların çok yönlü beslenmesi sağlanabilir” diyen Dyt. Aksoy, velileri her gün düşündüren, "Beslenme çantasına ne koyalım?” sorusuna karşılık da, örnek bir menü hazırladı.

Pazartesi

Fıstık ezmeli ekmek rulosu (Kavrulmuş fıstık, bal ve fındık yağını karıştırarak ev yapımı fıstık ezmesi yapabilirsiniz), elma dilimleri, yoğurt, ceviz ve kuru üzüm.

Salı

İnce dilim tam buğday ekmeği üzerine yumurta, kaşar, domates, biber, zeytin ve az sucuktan oluşan pizza, ayran.

Çarşamba

Krem peynirli maydanozlu lavaş dürüm, domates, salatalık, havuç, yoğurt, mürdüm eriği.

Perşembe

Kabak böreği (4 - 5 adet kabağı rendeleyip hafifçe suyunu sıkın. İçine 3 yumurta kırın. Bir su bardağı beyaz peynirle karıştırıp fırında pişirin), ayran, ceviz, incir.

Cuma

Kaşar peyniri, füme et, ince dilim tam buğday ekmeği, badem, yoğurt, tarçınlı elma dilimleri.

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.