1. YAZARLAR

  2. Doç. Dr. Mehmet Usta

  3. Sağlığımızın düşmanı hareketsiz kalmak
Doç. Dr. Mehmet Usta

Doç. Dr. Mehmet Usta

Yazarın Tüm Yazıları >

Sağlığımızın düşmanı hareketsiz kalmak

A+A-

Neden uzun süre hareketsiz kalıyoruz?

-Sağlığımızı nasıl etkiliyor ve özelikle hangi hastalıklara davetiye çıkarıyor?

-Ne yapmalıyız ve nasıl önlem almalıyız?

Çağımızda gelişen teknoloji çoğu zaman hareketsiz kalmamıza neden oluyor. Buna önlem alamasak başta obezite(kilo alma) , diyabet, kalp hastalığı ve hipertansiyon olmak üzere bir çok hastalık karşımıza çıkar.

 -Nedenleri(sık olanlar):

-İşi nedeniyle uzun süre bilgisayarın başında çalışmak. Bu saatlerce sürer. Hatta su ve çay bile ayağımıza gelir.

-En önemli nedenlerden biri de TV’de uzun süre dizileri izlemek: Ülkemizde ne yazık ki TV dizilerimiz saatlerce sürer. Hatta biri biter biri başlar. Bu da uzun süre hareketsiz kalmamıza neden olur. Avrupa’ya baktığımızda buna önlem almışlardır. Nasıl? Bir dizinin 45 dakikadan fazla sürmesine izin yok. Genelde bir TV’de çok fazla dizi olmaz. Çünkü buna önlem alınmasa toplum sağlığını bozulacağını hesaplamışlardır.

-Fazla kilolu olmak: Zamanında önlem alınmasa kilo alırız. Belli bir kilonun üzerinde uzun süre kalırsak başta diz, bel ve ayak bileklerimiz olmak üzere ağrılar başlar. Dikkat etmezsek giderek artar ve hareket alanımızı daha da kısar.

-Üşengeçlik ve tembelik yapmak: Bunu da çok sık yapıyoruz. Yürüyüş yerine yatmayı, oturmayı ve uzanmayı tercih ederiz. Bu da alışkanlık yapar.

-Sağlığımızı nasıl etkiliyor:

Avrupa’da yapılan kapsamlı bir çalışmada; Avrupa ülkeleri arasında, ülkemizde diyabetin ve tansiyonun hızlı artığını tespit etmişlerdir. Nedenini de TV dizilerinin çok önemli rol oynadığını ve hareketsiz yaşamı alışkanlık hale getirdiğimizi belirlemişlerdir. Diyabet- hipertansiyonun sağlığımızı nasıl tehlikeye attığını ve başta kalp olmak üzere bütün organlarımızı nasıl bozduğunu biliyoruz.

Nasıl önlem almalıyız:

-Diyetimize dikkat etmeliyiz. Hamur-tatlı-margarin ve fazla tuz alımında uzak durmalıyız.

-Tempolu yürüyüş (günde en az 45 dakika)

-Uzun süre TV ve bilgisayarın başında kalmamaya dikkat etmeliyiz. İş nedeniyle bilgisayarın başında duruyorsanız her saat başı kalkıp 3-5 dakika vücut germe hareketleri yapınız.

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.