Doç. Dr. Mehmet Usta
Doç. Dr. Mehmet Usta
E-Posta: YAZARIN TÜM YAZILARI

Vaka (Hasta) – 6

Örnek hasta,

32 yaşında bayan hasta, kronik böbrek hasarı nedeniyle nefroloji(böbrek hastalıkları bölümü) doktoru tarafından tetkik , tedavi  ve kontrollerini yapmaktadır. Hasta stabil gittiği için diyet, ilaçlarını düzenli ve zamanında kullanması ve doktor kontrollerini aksatmaması önerilerini her defasına doktor tarafında hastaya söylemektedir. Hasta da bu önerilere uymaktadır. Buraya kadar her şey güzel ve olması gereken de budur. Hasta en son kontrollerinde böbrek hasarının hızlandığını görür. Hastaya sorar. Ne yaptın? İlaçlarını mı  kullanmadın veya tüketmesi gereken suyu mu tüketmedin?

Hasta hepsini yaptığını ancak gribal bir  enfeksiyona  yakalandığını , gribal ilaçları kullandığını ifade eder.

Gribal ilaçlar böbreğin hasarını artırır mı?

Başka ne gibi yan etki yapar?

Hipertansiyon ve böbrek hasarı olan hastalar kesinlikle gribal ilaçlarda kaçınılmalıdır.

Nedeni;

Kullanılan bu ilaçlar böbrek damarlarında daralma meydana getirerek oksijenlenmesini azaltır ve içinde ağrı kesicilerde varsa böbrek hormonlarını bozarak  hasarın ilerlemesine neden olurlar. Hasta hastalıktan dolayı terleyip de az veya yeterli sıvıda almamışsa bu hasar daha da artar.

Sonuç;

Grip için kullanılan ilaçları mümkünse kullanmaya çalışın. Bol su veya sıvı tüketin. Yanında ıhlamur gibi içecekleri alabilirsiniz. Çünkü grip ilaçların içindeki ağrıkesiciler ve amfetamin gibi maddeleri içermektedir. Bu ilaçları hem böbrek hastaları hem de tansiyon hastaların kullanması doğru değildir. Tansiyon yüksekliğine neden olarak beyin kanaması ve buna bağlı olarak komaya neden olabilirler.

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

DİĞER YAZARLAR

TÜMÜ

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X