Feridun Eyüpoğlu
Feridun Eyüpoğlu
E-Posta: [email protected] YAZARIN TÜM YAZILARI

CHP’nin miting stratejisi

Bursa’daki seçim yarışı yarışı ardı ardına gelen mitinglerle kızışmaya başladı.

Artık kentin daha fazla siyaset solumaya başladığını görüyoruz.

Ama bu seçimlerin ayırt edici özelliği ekonomi!

Yani vatandaşın reel sorunları ve ihtiyaçları nihayet gündemin ön sırasında kendine yer bulmuş vaziyette.

7 Haziran seçimleri adına ekonomi fitilini ateşleyense CHP idi.

Türkiye ekonomisinin kalbi Bursa’daki CHP mitingine de…

Siyaset kadar ekonominin damga vurmuş olması doğal bir sonuç!

Peki genel anlamda göz dolduran Gökdere’deki mitingin yansımaları ve ekonomik detayları nasıl bir tablo ortaya çıkardı?

Herşeyden önce zamanlama olarak;

Genel Başkan Kemal Kılıçdaroğlu, seçime 2 hafta kala miting yapmasının avantajını iyi kullandı.

Mesela…

‘Merkez Türkiye Projesi’ gibi taze konularla mesajları, Bursalı seçmenin önüne çıkarma fırsatı buldu CHP lideri.

Artan miting tecrübesini de Gökdere’de fazlasıyla hissettiren Kemal Kılıçdaroğlu’nun performansını olumlu etkileyen ana unsursa…

CHP il örgütünün yüksek hazırlık düzeyiyle mitingi forse etmesiydi.

Ancak, diğer partilerin mitinglerinde de vurguladığım gibi…

Bu yıl miting meydanları partilerin performansı adına net bir ölçü olmaktan uzak!

Yine de… CHP’nin son yıllarda Bursa’daki en iyi performansını sergilemiş olması…

Parti adına moral motivasyon anlamında önemli bir gösterge!

 

Halkçılık öne çıktı

 

Kılıçdaroğlu, mitingde siyasal eleştiri bombardımanı arasında yoksulluk vurgusu üzerinden de iktidarı hedef aldı.

Bursa’da sadece asgari ücret ve yokusulluk üzerinden etkili bir seçim propagandası yapmak doğru bir strateji değil!

Nitekim, “4 yıl içinde hiçbir ailenin geliri 720 liranın altına düşmeyecek. 4 yıl içinde hiçbir çocuk yatağa aç girmeyecek. Çünkü biz yoksulluğu tarihe gömeceğiz, yoksul kimse olmayacak” diyen Kılıçdaroğlu…

CHP’nin nihayet sol kanadını hatırladığını göstermekle kalmadı.

Vatadaşın günlük sorunlarına hitap eden vaatlerini sıralarken…

“CHP, ezilenlerin, fakir fukaranın, emeğin, alın terinin, işsizlerin, Mustafa Kemal Atatürk’ün partisidir” diyerek de…

Tarihi misyonundaki halkçı yönüne vurgu yapmanın ötesinde;

Türkiye’yi yeniden inşa etmek üzere üzere hazırladıkları üst projelerin önemine de atıfta buldu.

Nasıl mı?

 

Yeni strateji ‘Merkez Türkiye’

 

Ekonomik vaatlerin üst bileşeni olan ve gündemi etkileyen ‘Merkez Türkiye Projesi’ne’ Bursa’da özel vurgu yapılması…

Ve Kılıçdaroğlu’nun projeyi detaylarıyla anlatması…

Katma değer üretme konusunda kendini ispatlamış bir kent olarak Bursa’nın…

Proje hayata geçtiği taktirde hem örneklik teşkil edip, hem de önemli roller üstlenebileceğini gösteriyor.

Bursa mitinginden de yansıdığı gibi; propaganda yarışında vites yükseltmek için…

2 milyon 200 bin kişiye istihdam… Ve yılda 147 milyar dolar katma değer yaratması hedeflenen ‘Merkez Türkiye Projesi’…

CHP kurmaylarınca en önemli silah olarak kullanıma sunulmuş durumda!

Çünkü edindiğim bilgiye göre vekil adayları 7 Haziran’a kadar ağırlıklı olarak bu projeyi anlatacak vatandaşa.

Yani…

Emekliye 2 ikramiye, asgari ücretliye bin 500 TL, çiftiçye 1,5 TL’ye mazot, kredi kart borçlarının silinmesi gibi vaatlerin artık benimsendiği

Kaynak konusunda vatandaşın ikna olmaya başladığı teziyle…

Daha üst perdeden bir seçim stratejisine geçilmiş vaziyette.

Tabii ki bütün bu vaatlerin ve kapmanya gayretlerinin doğru bir strateji olup olmadığını; 7 Haziran’da tam olarak anlamış olcağız!

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X