2015 doların yılı… Güçlendikçe güçleniyor!
Haliyle ihracatçı için de en uygun hedef dolar pazalarında yükselmek.
Doların anavatanı ve dünyanın en büyük pazarı olan Amerika’yı… Keşfetmemizin zamanı geldi de geçiyor!
Ancak, bu öyle kolay bir süreç değil.
Uzaklık, kültürel, sosyal ve ekonomik farklılıklar; aşılması gereken problem kümesi niteliğinde!
Hukuksal yapı ise başlı başına geçilmesi gerken bir okyanus.
Ama bir kez girilebildiğinde büyük nimetler sunabilen ABD pazarından uzak durma lüksümüz yok.
Bu anlamda Amerika’da düzenlenen fuarlar önemli bir giriş kapısı niteliğinde…
Önemli bir fırsatı New York’ta düzenlenen Summer Fancy Food & Confection Show fuarıyla yakaladı Türk ihracatçısı!
Gıda alanında dünyanın bu sayılı organizasyonunda Bursa’yı ise Marmarabirlik temsil etti.
Son yılların sektörel ihracat şampiyonu Marmarabirlik, bu kez de Amerika’yı fethetmeyi kafasına koymuş!
“Dünyanın en büyük perakendecilerinin yer aldığı ABD’ye ihracat hacmimizi artırmayı hedefliyoruz.
ABD bayimiz Vintage Food Corp. ile ortaklaşa katıldığımız bu fuar çok yararlı geçti”.
Amerika’yı zeytin dünyasıyla tanıştırmayı hedefleyen Marmarabirlik Başkanı Hidamet Asa ile New York ziyareti ve fuarın getirilerini konuştuk.
“49 ülkeden 2 bin 600 katılımcının yer aldığı ve toplam 22 bin kişiden fazla profesyonel firma temsilcisi tarafından ziyaret edilen bu fuarda…
Ziyaretçilere doğal yöntemlerle üretilen tüm Marmarabirlik ürünlerini ve yeni ambalajları tanıttık”.
“Ar-Ge’nin meyvelerini topluyoruz”
Başkan Asa’ya göre Ar-Ge çalışmaları sayesinde Amerikalıların damak zevkini okşamayı başarmış Marmarabirlik!
“Fuarda Ar-Ge biriminin yaptığı çalışmaların sonucu olan az tuzlu ürünler ile kuru sele ürünlerimiz büyük ilgi gördü.
Zaten ürün çeşitliliğindeki artış, Amerika pazarına olumlu yansımıştı.
Önümüzdeki süreçte bu fuarın da etkisiyle ABD’de satış rakamlarının daha da artmasını bekliyoruz!
Az tuzlu ürünlerin etnik pazar dışında da ilgi görmesiyle Marmarabirlik, Ar-Ge çalışmalarının meyvelerini toplamaya başlamış oldu”.
“ABD’nin en büyük zincirleriyle temastayız”
Bu önemli fuar öncesi çeşitli görüşmelerde de bulunduklarına vurgu yaptı Hidamet Asa.
Öncelikle ABD’de A plus müşteri grubuna hitap eden MB markasına ilişkin bayileri Vintage ile değerlendirme toplantısı yaptıktan sonra…
New York Başkonsolosu Ertan Yalçın’ı da ziyaret ederek istişarede bulunduklarını anlatan Asa’ya bu görüşmeleri ve nasıl bir stratejiyle Amerika’yı keşfedeceklerini sordum.
“Amerika’da Türk etnik pazardaki büyüme oranı her yıl artsa da asıl hedef ulusal zincir mağazaların rafında olmak.
Bu kapsamda bayimiz Vintage aracılığıyla MB markalı ürünler için Amerika’nın en büyük zincirleri olan Walgreens ve Whole Foods Market ile görüşmelerimizi sürdürüyoruz”.
Bundan sonra ise…
“Bir Amerikalıya Marmarabirlik ürünlerinin tanıtılması ve tattırılmasıyla ilgili de distribütörlük aracılığıyla çalışmalar yapılacak.
Ve bu tanıtım faaliyetlerinden sonra raflarda ürün satışlarının artması bekliyoruz”.
Peki bütün bu süreç ne kazandıracak?
“Marmarabirlik’in, etnik pazardaki tüketici grubunda önceki yıllarda 350 ton civarında olan satış rakamlarının…
Bu yıl itibariyle yüzde 50 artırılması…
Bir sonraki yılda ise 600 tonun üzerinde satış miktarına ulaşılması hedefimiz”.