İnşaat Mühendisleri Odası (İMO) Bursa Şubesi, kentin ulaşım projelerin sorgulamayı sürdürüyor. Şube Başkanı Ülkü Mercan Küçükkayalar dün yaptığı basın açıklamasıyla, Bursa’nın kanayan yarasına dönüşen, onca başbakan, bakan, TCDD Genel Müdürü eskiten ve bir türlü bitirilemeyen projenin akıbetini sordu.
Bursa’nın demiryolu hasretinin ne zaman biteceğini soran Küçükkayalar, 59 yıldır kentin bu hasretinin dinmediğini hatırlattı.
Bursa-Bandırma-Ayazma-Osmaneli Hızlı Tren Projesi’nin 75 kilometrelik Bursa-Yenişehir kesimi ihalesinin 2011 yılında yapıldığını, 2012’de temelinin atıldığına dikkat çeken Küçükkayalar, “İşin bitim tarihi olarak 2016 yılı belirlenmişti. 11 yıl geçti bitmedi” dedi.
Bursa tren projesinde 5 ihale yapıldığın bildiren Küçükkayalar, buna en son 95 kilometrelik Bandırma uzatmasının da eklendiğini, bir de Osmaneli üzerinden İstanbul ve Ankara’ya 2 saat 15 dakikalık bir yolculuk süresi öngörüldüğünü, bunun pratikte tercih edilip edilmeyeceğini de gündeme getirdi.
Proje için önerilerde de bulunan İMO Şube Başkanı, 22 kilometrelik Gemlik demiryolu projesinin buna eklenmesini, Bursa banliyösü kurulup, Gemlik-Engürücük-Güzelyalı-Mudanya hattının da ilave edilmesini, Nilüfer, Kayapa, Demirtaş, Görükle, Hasanağa ile Yenişehir Havalimanı’nın da banliyö ile bu hatlara eklenmesini teklif etti.
Tren projesindeki sarkma ile Bursa’nın rekora koştuğunu dile getiren Küçükkayalar, “Şimdilik geç bitirilme rekoru açılışı 8 kez ertelenen Ankara-Sivas projesinde. Ama korkarız ki, onun yarısından daha az uzunluğu olan 201 kilometrelik Bursa demiryolu projesi bu rekoru egale edebilecek noktaya gelmiş durumdadır” ifadelerine de yer verdi.
İMO Bursa Şube Başkanı Küçükkayalar sözlerini, “Bursa’nın demiryolu hasretinin ne zaman sona ereceğinin net bir cevabını Bursalılar adına almak istiyoruz” diye tamamladı.
Temel atılmış, üstünden 11 yıl geçmiş.
Türkiye’nin milli muharip uçağı bile bu süreden daha kısa zamanda havaya kalkacak.
Geçen sürede, projede koltuk değiştirenlerin sayısı dahi unutuldu. Küçükkayalar’ın da sorduğu gibi Bursa’ya ve Bursalılara halen net bir cevap verilemiyor.
TBB’nin hediye araç gereci az bütçeli belediyeye destek
Türkiye Belediyeler Birliği Anadolu’nun dört bir yanındaki irili ufaklı belediyelere iş makinesi ve ihtiyaç duyulan araç gereç hibesi yapıyor.
Özellikle az nüfuslu, küçük bütçeli belediyelere yapılan bu yardımların büyük önemi var.
Bursa’nın en az nüfuslu ilçesi Harmancık Belediyesi’ne yapılan kamyon hibesi de başta Başkan Yılmaz Ataş olmak üzere vatandaşları sevindirmiş. Kamyonu Türkiye Belediyeler Birliği temsilcisinden teslim alan Başkan Ataş, Birlik Başkan ve yöneticilerine, Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’a da teşekkür etmiş.
Belediyelerin fen işleri şantiyelerine zaman zaman bu tür katkılar yapan TBB’nin kendi bütçeleriyle araç gereç ve ekipman alamayan başkanlara da destek olduğunu biliyoruz.
Harmancık ilçesi için de hibe edilen kamyonun ilçenin kırsal mahallelerinin altyapısını iyileştirilmesinde kullanılması bekleniyor.
Benzer şekilde, Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı da belediyelere çöp kamyonu, traktör, çöp konteyneri gibi çevre hizmetlerinde kullanılacak araç gereç desteği sağlıyor.
Bursa’nın vitrini yenilenecek
Bir zamanlar Bursa dendiğinde ilk akla gelen yerlerdendi.
Sıcak suları, otelleri, hamamları, kaplıcaları ile ünlü Çekirge ve Kükürtlü semtlerine ulaşım sağlayan iki meşhur cadde komple yenilenecek. Bursa Büyükşehir Belediyesi Çekirge ve Zübeyde Hanım caddelerinin tretuvar, alt ve üst yapı yenileme, aydınlatma işleri için düğmeye bastı.
Büyükşehir Belediyesi’nde yapılacak inşaat ihalesiyle iki cadde boydan boya elden geçecek. Dört ayda tamamlanacak çalışmaların yapım ihalesi ise bugün gerçekleşecek.
Kentin ana arterleri sık kullanımlar nedeniyle deforme olabiliyor. Yenileme ihtiyacı doğuyor. Bursa’nın vitrini sayılabilen bu caddelerin elden geçirilecek olması sevindirici. Bütçe olanakları doğrultusunda diğer ana caddelerin de yenilenmesinde fayda var.
Büyükşehir Belediyesi’nin yerel seçimlere kadar buraları da yatırım programına aldığını düşünüyoruz.