İki hafta önceydi… Türkiye’nin otomobilinin inşaata başlama töreni sırasında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile bir araya gelen TBMM İnsan Hakları İnceleme Komisyonu Başkanı Hakan Çavuşoğlu kısa bir Bursa bilgilendirmesi yaptı.
Sonra da…
Ulaştırma Bakanı Adil Karaismailoğlu’na dönüp, “Sayın Bakan, hızlı treni bekliyoruz” dedi. Karaismailoğlu da gülümseyip “Çok yakında” cevabı verdi.
İşte…
Çavuşoğlu’nun her görüşmesinde ilk konu olarak ısrarla dile getirdiği hızlı trenle ilgili “çok yakında” sözünün ne anlama geldiği, Ankara’daki dostlarımızla bayramlaşma sırasında duyduğumuz güzel haberle ortaya çıktı.
Haber şu:
Projeyi TCDD’den devralan Ulaştırma Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü büyük bir sabırla beklediğimiz hızlı tren için ihale kararı alındı.
Hem de…
Bir ucu Bandırma’da, bir ucu Osmaneli’nde olmak üzere planlanan tam 201 kilometrelik Bandırma-Bursa-Yenişehir Osmaneli Yüksek Standartlı Demiryolu Projesi son dakika sürprizi olmazsa 20 Ağustos’ta ihale edilecek.
Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından 2020/390523 dosya numarası verilen ihale 21/B olarak kodlandırılan teknik kapsamda yapılacak.
Toplam 201 kilometre olan Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli hattı projesi üç bölümden oluşuyor.
İlk bölümde…
Altyapı inşaatı 23 Aralık 2012’de başlayan ve gidiş-geliş 2 demiryolu olarak yapılmakta olan 56 kilometrelik Bursa-Yenişehir hattı altyapısının tamamlanıp, üstyapıdaki elektrifikasyon, sinyalizasyon, telekomünikasyon işleri ihalesi var.
İkinci bölümde…
Projesi hazır olan 50 kilometrelik Yenişehir-Osmaneli hattının yine 2 demiryolu olarak altyapıyla birlikte üstyapı olarak elektrifikasyon, sinyalizasyon, telekomünikasyon işlerinin tümünün yapılması yer alıyor.
Üçüncü bölümdeyse…
Bandırma-Bursa arasındaki 95 kilometrelik yeni hattın altyapı ve üstyapıdaki elektrifikasyon, sinyalizasyon, telekomünikasyon işleri bulunuyor.
Bizler…
Hızlı tren olarak dillendiriyoruz, ama yolcu ve yük taşıyacağı için Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Yüksek Standartlı Demiryolu Hattı olarak geçen proje bittiğinde Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren Hattı’na bağlanacak.
Balıkesir de Bursa hattı istiyor
Şunu anlıyoruz… Yolcu ve yük taşıma amaçlı Yüksek Standartlı Demiryolu hattının Bandırma’ya uzatılması İç Anadolu sanayisini limana ulaşma isteğini karşılıyor.
Bunun yanında…
Balıkesir yerel gazetelerinde de son dönem hızlı trenle Bursa’ya bağlanma isteklerine dair haberler yer alıyor. Hatta milletvekillerinin girişimleriyle Balıkesir-Bursa hattı için çalışmaların başladığına dair haberler okuyoruz.
Gerçekleşirse…
Bursa, hızlı trenle İzmir’e ulaşır. İzmir de Bursa üzerinden İstanbul’a bağlanır.
İhale dosyasında var: Bursa isterse Gemlik hattı da programa girer
Aslında… Bursa sanayisi için. 14 Organize ve 9 İhtisas olmak üzer 23 Sanayi Bölgesi’ni demiryoluyla limana ulaştıracak Gemlik treni çok önemli.
Gelin görün ki…
2017’de programa giren 24 kilometrelik Bursa-Gemlik Demiryolu hattı proje hazırlanıp kamulaştırmalar yapılmasına karşın, “rantabl olmadığı” gerekçesiyle 2018’de askıya alındı.
Şu süreçte…
Türkiye’nin otomobili fabrikasının Gemlik’e kurulması, Gemlik hattını yeniden gündeme getirdi ve dosyanın raftan inmesini sağladı.
Nitekim…
Ulaştırma Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’nün hazırladığı Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Yüksek Standartlı Demiryolu Projesi dosyasında Gemlik treni bir maddeyle yer aldı.
Dosyadaki ifade şu:
“Bursa-Gemlik arası ve Bursa-Balıkesir arası demiryolu güzergahının analizi uygun görülmesi halinde rezervasyonların yapılmasına…”
Bu cümleden…
Bursa isterse Gemlik hattının yapılabileceğini anlamını çıkardık.
2.5 yıl önce ihale yapıldı, ama hiç başlanamadı
Bursa-Yenişehir hattının altyapı inşaatı temeli 23 Aralık 2012’de atıldı, ama 400 milyon lira ödenek tünel inşaatlarında bitti.
Yenişehir-Osmaneli hattı projesinde 5 kez güzergah değişti. Sonunda da Bursa-Yenişehir hattı üstyapısı ve elektronik sistemleriyle Yenişehir-Osmaneli hattının tümü 3 Nisan 2018’de 2.5 milyar liraya ihale edildi.
Ancak…
O süreçte Dolar yükselince maliyet arttı ve firmaya yer teslimi yapılamadı. 23 Eylül 2018’de de ihale iptal oldu.
Umarız, bu kez her şey yolunda gider.
Siyasetinden iş dünyasına ‘Bursaspor için adalet’ kampanyası çığ gibi
Aslında… Taraftar grupları arasında siyasete serzeniş kampanyaya dönüştü, ama siyasetçiye de haksızlık edilmemeli.
Çünkü…
Taraftardan başlamak üzere herkes Bursaspor için üstüne düşeni yapmaya çalışıyor. İktidar partisi milletvekillerinin günlerdir girişimlerine tanık oluyoruz. Muhalefet milletvekilleri de çok duyarlı.
Nitekim…
Eski bakan Faruk Çelik’in “Bursaspor yalnız değildir” paylaşımı işaret fişeği kabul edilebilir.
Yine…
Yönetici ve başkan olarak Bursaspor’a yıllarca hizmet eden Devlet eski bakanı Cavit Çağlar ile eski başkanlardan Levent Kızıl’ın Olay’ın manşetinde yer alan “21 takımlı lig olmaz, 24 olmalı” uyarısı kentin kenetlendiğini gösteriyor.
Bu yönde…
Bursalı ve Bursaspor aşığı olan Ülkü Ocakları eski Genel Başkanı Dr. Sinan Ateş de dikkat çeken bir öneri getirdi:
“Süper Lig 24 Oğuz Boyunu temsilen 24 takım olsun, kimse mağdur olmasın.”
Bursalılar sahnede buluşunca…
Güzel oyuncu Gonca Vuslateri her yerde Bursalı olduğunu açık açık söyler, Bursaspor formasıyla sosyal medyadan gururla paylaşımlar yapar.
Açıkçası…
Tiyatro sahnesinde başarılarına yenilerini ekleyen Vuslateri’ye son dönemde konser sahneleri de çok yakıştı. İlk konserini de bayramda Bodrum’da verdi.
İlk konserini izlemeye gelenler arasında Bursalı 2 tiyatrocu da vardı.
Sahnede…
Bursa’da doğup yetişen Erkan Can’la Azeri türküsü Küçelere Su Serpmişem’i okurken, Büyükorhan’ın Yenice Köyü’nde doğup Mustafakemalpaşa’da yetişen Olgun Şimşek’le de Neşet Ertaş’ın Ah Yalan Dünya’sını seslendirdi.