Bursa’da Büyükşehir Belediye Başkanlığı değişimi sonrası belediyedeki eski yönetimin uygulamalarına dönük açıklamalar kent gündemine oturmuş durumda.
2 Kasım’dan bu yana görevde bulunan Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş çeşitli ortamlarda, aldığı brifingler sonrası demeçler veriyor.
Aktaş, eski yönetimin çoğu projesini, ‘fantezi’ olarak değerlendirmişti.
Bunların en öne çıkanı şüphesiz, belediyenin bugün içinde bulunduğu iddia edilen mali tablo.
Öncesinde ilk iptal edilen uygulamalardan biri olan Su kuşu uçağına ilişkin verilen demeçler vardı.
Bu yüzden BURULAŞ’ın 18 milyon lira zarar ettiği ve ortalama 1,1 yolcu ile uçtuğu açıklanmıştı.
Önceki gün elektronik postamıza BURULAŞ’ın görevden alınan eski Genel Müdürü Levet Fidansoy’dan bir ileti düştü.
Fidansoy ilk bölümde şunları hatırlattı:
“BURULAŞ operasyonlarında herhangi bir zarar olmayıp, faaliyetlerin konsolidasyonu sonucu Eylül 2017 sonu itibariyle 2016 yılındaki aynı dönem cirosunu yüzde 12 artırmış ve yaklaşık yüzde 1 oranında kârı bulunmaktaydı. 2011 yılına kadar zarar eden şirket daha sonra sürekli kâr etmiş. Bu kârlar yatırımlarda Bursa’nın ülkemiz ve uluslararası alanda vizyonel projeleri dahil değerlendirilmiştir.”
BURULAŞ’ın tedarikçilerine tam ve gününde ödeme politikası avantajıyla ihtiyaç olan malzeme ve hizmetleri piyasa koşullarının altında temin etiğini de bildiren Fidansoy devamla şunlara değindi:
“Ödenmiş sermayesi 87 milyon TL olan BURULAŞ, 2010 yılından bu yana akılcı politikalarla toplam varlıklarını sermayesinin 4.3 katına çıkarmıştır. Otobüs sayısı 125’ten 385’e çıkarken, 9 gemi, 4 uçak, 24 kamyon, 51 iş makinesi, 6 tramvay, 24 metro vagonu, otobüs garajları, teknik ekipman, modernizasyon ve T-1 ve T-3 hatları envantere katılmıştır.”
Eski Genel Müdür Fidansoy iletisini şu satırlarla tamamladı.
“Verimliliği, en az personelle çalışmayı ve her şeyden önce güvenliği prensip edinen, yüksek nitelikli çalışanları mütevazi düşünce yapısı ile sadece Türkiye değil, uluslar arası camiada örnek gösterilen, üst yönetimi sürekli danışılan örnek kuruluş olarak değerlendirilmiştir. Sayıştay denetimleri ve mali denetimlerden başarıyla geçmiş, kendisinden haksız menfaat temin etmek isteyenlere karşı her zaman dik durmuştur.”
Şirketin eski yöneticisi Fidansoy’un değişim sonrası yapılan açıklamalara yanıtı da böyle.
45 bin kişilik tedbir
Geçtiğimiz cuma akşamı Bursa Büyükşehir Stadyumu’nda Fenerbahçe maçı vardı. Stadyum açıldığından bu yana o gece tüm zamanların seyirci rekoru kırıldı.
38 bin taraftar maç izlemek için stada koştu.
Emniyet bu kez tedbirini aldı. Stadyum çevresini trafiğe kapattı.
Kapatmasa zaten araçla kımıldamak mümkün değildi.
Stadyuma araçsız gitmek daha mantıklı göründü.
Ana yolda trafik sıkışıklığı vardı ama asıl yoğunluk maça yaya geldiği için çok hissedilmedi.
Maç çıkışı stadyumdan Acemler’deki Bursaspor İstasyonu’na doğru adeta insan seli aktı.
Aynı kalabalığın çoğu metroyu kullandı.
Bir kısmı da Büyükşehir Belediyesi ve BUSKİ civarına bıraktıkları araçlarıyla bölgeden uzaklaştı.
İstasyon girişlerinde de tedbir vardı.
Çıkış turnikeleri kontrol amaçlı kepenklerle kapatıldı.
O kadar taraftarı bir anda taşımak kolay değildi.
Ancak yığılmalara karşı BURULAŞ yetkilileri de önlemlerini almışlardı.
Maçtan çıkan taraftarın yürüdüğü ve hastane inşaatının sürdüğü bölümde aydınlatma lambaları yanmıyordu.
Bir sonraki maça kadar bu eksik de giderilmeli.
Maçın gıda sektörüne ekonomik getirisi de vardı.
Yüzlerce seyyar Acemler’den itibaren yiyecek ve maç materyalleri sattı.
Ve tabii ki, stadyumdaki atmosfer de muhteşemdi.
Kareografi o kadar özenle hazırlanmış ki, aynı titizliği seyircimiz de gösterdi.
Buna bir de galibiyet eklenseydi çok daha hoş olacaktı.
Sözün özü, İl Güvenlik Kurulu dersini iyi çalıştı, Bursa seyircisi de alınan tedbirlere uydu.