İhsan Aydın
İhsan Aydın
E-Posta: [email protected] YAZARIN TÜM YAZILARI

Soğanlı’dan Çukurca’ya yayalar için üstgeçit isteği

Köşe Yazısını Dinle

Nilüfer Çayı seddeleri üzerine kurulan Yakın Doğu Çevre Yolu, diğer adıyla Avrupa Konseyi Bulvarı’nda trafik yükü çok arttı. ANAP’lı Büyükşehir Belediye eski Başkanı Erdem Saker döneminde inşaa edilen o yol bugün için Bursa trafiğine soluk aldıran bir bulvar haline geldi.

Yolun yükü o kadar çoğaldı ki, İstanbul-İzmir aksında sanki bir otoyol işlevi görüyor.

Haliyle, trafik yükünün sıklaştığı ve hızlandığı bu bulvardan karşıdan karşıya yaya geçişleri de kolay değil. Soğanlı’da oturan bir hemşehrimiz dün elektronik postamıza ileti göndererek, yayaların hem Botanik Park hem Çukurca’ya geçişler için üst geçit yapılmasını istemiş.

Her ne kadar dere içinden bir yaya altgeçidi, üstte de sinyalizasyon bulunsa da bunun bölge için yeterli olmadığı düşünülüyor.

Taleplerini Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’a iletmemizi isteyen okurumuz, bakın tespitini nasıl dile getirmiş:

“Yıllardır unutulan Çevre Yolu, Botanik Park ara geçişi kazalara neden olmakta. Örneğin; Soğanlı’dan Çukurca istikametine gitmek için ana yolu kesip karşıya geçmek büyük bir risk. Çukurca’dan Soğanlı’ya gelirken de iki ana yolu kesip karşıya geçmek büyük sorun.”

Okurumuz ardından istediğini su satırlarla anlatmış:

“Sizden ricam, Büyükşehir Belediye Başkanı’mız Sayın Alinur Aktaş’a lütfen iletin. Çevre Yolu’ndaki trafik ışıklarını ya yan cep ile beraber düzenlesinler ya da batçık veya ana yola üstten geçit yapsınlar. Yol Şube Müdürlüğü ‘bütçemiz yok’ diyor. Aynı sorun Küçükbalıklı Batçıkı’nda da var.”

Bizden iletmesi.

Eminiz, Büyükşehir Belediye Başkanı Aktaş da bürokratlarını bu konuda talimatlandıracaktır.

Yayaların can güvenliği için isteğin incelenmesinde yarar olduğunu düşünüyoruz.

Can kaybı yaşanmadan çözüm üretilebilir.

Çünkü; bölgede hem Botanik Park hem Zoopark, Çukurca, Soğanlı, Alemdar mahallelerindeki günlük nüfus sirkülasyonu da az değil. Bölge halkı yaz aylarında yolun altındaki parkları da sık kullanıyor.

Bursa’nın yeni anayasası için yeni süreç başlatılıyor

1/100.000 Ölçekli Bursa 2020 Çevre Düzeni Planı hükmünü kaybetti. Artık yeni üst ölçekli plana ihtiyaç var. Üzerinde uzun süredir çalışmalar yürütülen, Kamu kurumları, STK’lar, BESOB, Akademik Odalar ve sanayici iş insanları kuruluşlarının görüşüne açılan 2040 hedefli o plan için Bursa Büyükşehir Belediyesi bugün bir kez daha bilgilendirme yapacak.

Bursa’nın 4 milyon 250 bin nüfus projeksiyonu öngörülerek hazırlanan yeni imar anayasasının yıl sonuna kadar süreçleri tamamlanarak Büyükşehir Belediye Meclisi’ne indirilmesi hedefleniyor.

Merinos Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi’ndeki toplantı saat 14.00’te başlayacak. O toplantıda planın son durumu hakkında Büyükşehir bürokratları katılımcılara genel bir sunum yapacaklar.

Sonrasında ise yeni yıl ile birlikte 1/100.000 Ölçekli Bursa 2040 Çevre Düzeni Planı’nın meclis onayı alınarak Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’na sunulması öngörülüyor.

Bursa’yı geleceğe taşıyacak hedef ve planlamaların yer aldığı yeni imar anayasasının artık daha da gecikmeden yürürlüğe girmesinde kentimiz için fayda var.

Yeni Çevre Düzeni Planı’nın süreçlerinin tamamlanması için bürokratlarını talimatlandıran Büyükşehir Belediyle Başkanı Alinur Aktaş da tıpkı Erdem Saker gibi, döneminde kentin gelecek 20 yılına ilişkin imar anayasasını hazırlamış bir belediye başkanı olarak tarihe geçecek.

Merkez dışı ilçe toplu taşıma araçlarına da validatör önerisi

Ali Çakır Bursa’nın güneyindeki Orhaneli’de yıllarca Devlet Hastanesi’nde hizmet etmiş ve emekli olmuş bir hemşehrimiz. Dünkü ziyaretiyle Bursa Büyükşehir Belediyesi’ne ve BURULAŞ önemli bir çağrıda bulundu.

Ulaşımın patronu olarak Büyükşehir’in ve BURULAŞ’ın bu öneriye nasıl yaklaşacağını merak ediyoruz?

Kent merkezi ve Bursa’nın kimi ilçelerinde yasanın 65 yaş üstü vatandaşlarımızla, engelli, öğrenci vb. gibi dezavantajlı grupların devlet ve belediye sübvansiyonu ile desteklendiğini, otobüs sahiplerine bunlar için ek ödeme yapıldığını hatırlatan Çakır, aynı uygulamadan niçin güneydeki 4 Dağ ilçesi vatandaşlarının da yararlanamadığını sorguluyor.

Bu 4 ilçeye taşımacılık hizmeti veren ve BURULAŞ kontrolündeki kooperatiflerin minibüslerine de araç sahiplerini mağdur etmeyecek validatör sistemi konmasını isteyen Çakır, böylece Anayasa’nın eşiklik ilkesinin 4 ilçedeki yurttaşları da kapsamış olacağını anlatıyor.

Öneri Büyükşehir Belediye Meclisi’nde niye görüşülmesin?

Vatandaş istiyor.

Takdir meclisin.

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X