İhsan Aydın
İhsan Aydın
E-Posta: [email protected] YAZARIN TÜM YAZILARI

Yağmurlar coştu BUSKİ rahatladı

Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş sık sık dile getiriyor.

Ülkemiz ve Bursa son 75 yılın en sıcak ve en kurak dönemini yaşıyor.

Dolayısıyla suyumuzu tasarruflu kullanmak durumundayız.

Dün Bursa’da etkili olan sağanak kimi bölgelerde çiftçiyi üzerken, BUSKİ’nin de beklediği yağışı getirdi.

Çünkü;

BUSKİ barajların dolması için yağışların sürmesini istiyordu.

Bu durumu dün BUSKİ Genel Müdürü Güngör Gülenç’e sorduk.

Genel Müdür Gülenç şöyle konuştu:

“Yağışlarla barajlarımız iyi bir seviyeye geldi. Nilüfer yüzde 88, Doğancı yüzde 58 oranında doldu. Suyu şu an sadece Doğancı’dan alıyoruz. Bugünkü (dünkü) yağışlar da fena değil. Şu anki su durumu ile 2020 sonuna kadar yeraltı kuyuları ve pınar kaynaklarıyla beraber sorun yaşamayız. Su sıkıntısı olmadan 2020’yi tamamlayacağız. Ancak su kuyularını devre dışı bırakmayacağız. Hızlı bir sıcak döneme giriyoruz. Tek başına sadece barajlarda su alma imkanımız yok. Geçen yıl eylül ayından beri derin kuyulardan su alıyoruz.”

Gülenç’e göre 2020 sonuna kadar rahatız ama kuraklığı göz önünde bulundurarak suyu tasarruflu kullanmak gerekiyor.

 

Çınacık’ın isale hattını BUSKİ yapmak istiyor

Artık şu gösteriyor ki, Bursa’nın iki dev barajı kente yetmiyor.

Derin su kuyuları ve Uludağ’dan inen pınar kaynaklarıyla beraber kentin ihtiyacı anca karşılanıyor.

Dolayısıyla, çok fonksiyonlu Çınarcık Barajı’nın behemehâl devreye alınması şart.

BUSKİ Genel Müdürü Gülenç’e Çınarcık Barajı’nın ne zaman Bursa’ya su vermeye başlayacağını sorduk.

Malumunuz, bu baraj sulama ve elektrik üretimi için devrede. İçmesuyunda kullanmak için ana isale hatlarının yapılması gerekiyor.

Bu konu DSİ Genel Müdürlüğü’nün gündeminde. Proje ihalesine çıkıldı. İhaleyi alan firmanın proje müellifiyle de dün BUSKİ’de bir toplantı gerçekleştirildi.

Genel Müdür Gülenç, isale hattını BUSKİ olarak kendilerinin yapmak istediklerini, zaten DSİ de yapsa bunun parasını BUSKİ olarak kendilerinin ödediklerini, ama BUSKİ hattı yaparsa sürecin hızlanabileceğini anlattı.

Gülenç şöyle devam etti.
“BUSKİ olarak biz de bu işin içinde olmak istiyoruz. Proje tamamladıktan sonra uygulama bölümüne geçilecek. Uygulamayı biz yapalım istiyoruz. Nasıl olsa DSİ’ye biz bu parayı ödüyoruz. Bunu biz yapalım, ihaleyi üstlenelim istiyoruz. Bunu İller Bankası kredisi ile yapabiliriz. Bu konuda sayın başkanımız Ankara’da bakanla görüştü. İller Bankası’ndan zaten borçlanıyoruz. ‘Biz hattı daha seri yaparız’ dedik. Bunun finansında da Avrupa Yatırım Bankası’ndan 5 yıl geri ödemesiz kredi bulursak iyi bir sonuç almış oluruz.”

 

BURULAŞ Rekabet Kurumu’nu bekliyor

Büyükşehir Belediyesi iştiraki BURULAŞ’ın işlettiği Bursa Deniz Otobüsleri’nin zarar ettiği biliniyor.

Bu durum zaman zaman bizzat Büyükşehir Belediyesi yetkilileri tarafından kamuoyuna paylaşılıyor.

Toplu taşımada kâr eden bir işletme var mı onu da bilmiyoruz?

Bu yüzden sık sık BUDO’nun satılacağı konuşuluyor.

Bir Bursalı olarak baştan beri Marmara Denizi’ndeki taşıma tekelini kıran Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin BUDO’yu satmasını ya da bir başka şirkete evlilik düşüncesini doğru bulmayanlardanız.

Ancak, körü körüne milyonlarca lira zarar etmesini de kabullenmiyoruz.

Demek ki, bir yönetim ve kente kabullendirme sorunu var ki, rantabl işletme verimi alınamıyor.

Son günlerde BUDO’nun Mudanya’daki merkez iskele yerine Güzeyalı’daki diğer şirketin limanından kalkacağı söylentileri de arttı.

Bu durumu biz de ilk ağızdan, BURULAŞ Genel Müdürü’nden öğrenelim istedik.

BURULAŞ Genel Müdürü Mehmet Kürşat Çapar bu amaçlı bir girişimleri olduğunu, ancak Rekabet Kurumu’ndan onay beklediklerini söyledi.

Yeni onay çıkarsa iki şirket aynı iskeleyi kullanacak.

İskele birleştirme acaba BUDO’nun zararı azaltır mı?

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X