İhsan Aydın
İhsan Aydın

BURBAK’tan cadde üstü otopark eleştirisine son nokta

Otopark sorunu sadece Bursa’nın değil, dünyadaki bütün metropollerin problemi.

Kentlerimizde ne kadar otopark yapılırsa yapılsın, her geçen gün artan araç sayısına yetişmek mümkün değil.

Bursa’da cadde kenarlarına başlatılan kısa süreli, ücretli otopark uygulaması, Nilüfer orijinli bir kesimce sürekli olarak gündemde tutulup, eleştiriliyor.

Bu konuda başka kentte verilmiş bir yargı kararı öne sürülerek Büyükşehir Belediyesi iştiraki BURBAK’ın topladığı ücretin yasal olmadığı dillendiriliyor.

Burdur’da Danıştay’ın iptal ettiği cadde otopark kararının Bursa’yı da bağlayacağını iddia ediyorlar.

Bu durumu biz de BURBAK Genel Müdürü Kasım Şahin’e sorduk.

Şahin öyle hazırlık yapmış ki, TV yayınları ve brifing için sert kartona basılmış belgelerle konuştu.

Peki, neydi o belgeler?

Şahin şunları söyledi;

Elimizde kapı gibi 3 tane yasal dayanak var. Birincisi 5216 Büyükşehir Belediyesi Kanunu’nun 7. maddesinin ‘f’ fıkrası. Ne diyor burada? Büyükşehir belediyeleri araç park yeri tespit etmek, işletmek veya işlettirme yetkisine sahiptir. İkinci belge, Büyükşehir Belediye Meclis kararı. Üçüncüsü ise UKOME kararı. Bu üçü elimizde varken, hangi kanunsuzluktan bahsedilebilir?”

Şahin bu konuda öyle dolmuş ki, adeta isyan ediyor.

Efendim neymiş, Burdur kararı Bursa’yı da bağlarmış. Burdur’da caddenin bir yönü için verilmiş bir karar. Sonra, Burdur Büyükşehir değil ki. Bursa Büyükşehir statüsünde.”

Şahin bir tespit daha yapıyor ki, hak vermemek mümkün değil.

Anayasa Mahkemesi bu konuda büyükşehir belediyelerine verilen yetkiyi iptal etmediği müddetçe, kentlerde otopark yeri tespit etmek, işletmek veya işlettirmek büyükşehirlerin uhdesindedir. Buna karşı halkı kışkırtmak ağır cezada yargılanmayı gerektirir.”

Bize göre de böyle.

Evet, caddeler otopark yeri değildir.

Asıl fonksiyonu, ulaşım içindir.

Fakat, giderek büyüyen ve aşırı göçle kontrol edilemeyen metropollerde bu sorunu çözmenin geçici yolu da budur.

Elbette ideal olanı, olması gereken, kentlerdeki araç sayısı kadar da otopark yapılmasıdır.

Bunu başarabilmiş başka bir dünya kenti var mı?

BURBAK Genel Müdürü, otopark tartışmasına böyle noktayı koyarken, aslında bir yandan da kentin asayişine de katkı yaptıklarını söylüyor.

Ellerinde kayıt sistemiyle araçların nerede, ne gün, ne kadar park ettiğinin görüntüleriyle çıkarılabildiğini, birçok adli vakanın da bu sayede çözüldüğünü vurguluyor.

Peki, BURBAK otoparkları pahalı mı?

Şahin bunu da reddediyor.

Çarşı’nın merkezide, Doğanbey’de 3 saat park ücretinin 2 TL olduğunu söylüyor.

Araya girip, Nilüfer’deki özel bir otopark işletmecisinin 1 saat 15 dakikaya 7 TL aldığını hatırlatıyoruz.

Doğanbey’de 3 saat 2 TL, Nilüfer’de 1 saate 7 TL.

Cadde otoparkının yasal olmadığı tartışmalarının çıktığı merkeze de dikkate çekmek istedik.

Şahin ayrıca, BURBAK olarak metro istasyonlarına 14 ücretsiz park yeri hazırladıklarını, sürücülerin Kestel, Sıcaksu, Emek, İhsaniye,Esentepe, Nilüfer, OSB gibi yerlerde araçlarını buralara bırakıp, Bursaray ile kent merkezine ya da gitmek istediği noktaya ulaştığının da altını çiziyor.

Şahin, Adliye otoparkında da bir saate 3 TL aldıklarını, TUR otobüslerinin ise 30 TL ile gün boyu kentteki bütün otoparklardan faydalandıklarını aktarıyor.

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X