Ahmet Emin Yılmaz
Ahmet Emin Yılmaz

Cevap arayan soru: Bu trafik nasıl çözülecek?

Son zamanlarda… Kent içinde bir randevuya gidebilmek için bir saat önce yola çıkmaya özen gösteriyoruz. Bunun, Olay Medya’nın biraz uzak olmasıyla da ilgisi yok.

Çünkü…

Ankara Yolu’ndan kent merkezi kenarına kadar kısa sürede gelebiliyoruz, ama kent içinde yol almak timsah yürüyüşüne dönüşüyor.

Dahası…

Akşam saatleri, zamanında bir yere yetişebilmek neredeyse imkansız oluyor.

Dünyanın her yerinde, araçların büyük bölümü aynı saatte kent trafiğine girerlerse yollar kilitlenir. Bursa’da sabah ve akşam saatlerindeki kilitlenme buna bağlı.

Fakat…

Bursa’nın tüm trafik sorununu bu nedene bağlamak da doğru değil. Akşam saatleri kadar olmasa bile, gün içinde de kent merkezinde trafik sıkışıyor. Hafta sonları cazibe merkezi olan bölgelerde, örneğin Nilüfer’deki Fatih Sultan Mehmet Bulvarı’nda araç seli oluşuyor ve adım atılamaz hale geliyor.

Yazı için klavye başına oturduğumuzda Bursa’nın yakın geçmişi gözümüzün önünde canlandı.

1990 yılına kadar Atatürk Caddesi iki şerit gidiş ve iki şerit geliş olarak çift yönlüydü. Kenarlara park eden araçlardan ücret de alınmıyordu.

Aynı şekilde…

Atatürk Caddesi’nin paralelinde yer alan ve en önemli alternatifi olan Cumhuriyet Caddesi de tek şerit gidiş ve tek şerit geliş olarak çift yönlüydü. Onun altındaki Haşim İşcan Caddesi yeni açılmıştı ve kuş uçmaz-kervan geçmez görüntüdeydi.

Heykel’den dönen dolmuşlar İnönü Caddesi’nden inerken vitesi boşa atar, bugünkü Adliye’nin olduğu yerde bulunan cezaevi yakınına kadar boşta gelirdi.

Çocukluk yıllarımızdaki en büyük kış eğlencesinin Çakırhamam’dan Çatalfırın’a kadar kızaklarla kaymak olduğunu anımsıyoruz. Bazı büyüklerimiz merdiven ve çamaşır teknesi bile getirirdi.

Bursa büyüdü…

20 yıl öncesine kadar İstanbul’un trafiği ile dalga geçerken, bugün Bursa’nın sıkışan trafiği kâbus oldu. Direksiyon başına geçen hemen herkes trafik için çözüm formülleri üretiyor, ama arabadan inilince hepsi kaybolup gidiyor.

Mevcut yolların genişletilemediği, yeni alternatif yolların üretilip açılamadığı, üretilse bile tamamlanamadığı bir kent merkezi var Bursa’nın artık. İşin ilginç yanı, modern toplu taşıma uygulamaları da caddelerdeki özel araçların sayısını azaltmıyor.

Trafiğe her gün yüzlerce yeni aracın katılması kentin zenginliği adına güzel bir şey, ama şu da bir gerçek ki Bursa’da son yıllarda bir de trafik felsefesi oluştu.

Şimdilerde…

Herkes bu soruya cevap arıyor: Ne olacak şu Bursa’nın trafiği, bu sıkışıklık nasıl çözülecek?

 

Çim yerine caddeyi sulamak suç değil mi?

Her sabah Burgaz’dan çıkıyor, Bursa’yı bir uçtan bir uca geçip Gürsu Kavşağı’ndaki Olay Medya’ya geliyoruz. Akşam da dönüyoruz. Kentin omurgası olan yolun hemen her bölümü resmen sulama kâbusu yaşatıyor.

Orta refüjden yola öyle su akıyor ki, kışın bile cadde bu kadar ıslanmıyor. Araçların çamurlanması bir yana, 2 gün önce Olay’da yayınlanan haberde, sulama nedeniyle yaşanan bir kaza anlatılıyordu.

Geçenlerde emekli yargıç bir dostumuzla konuşuyorduk. Şunu söyledi:

Büyükşehir’in sulama yapanlara yaptırımı var. Savcıların trafik güvenliğini tehlikeye atmaktan dava açma yetkileri var.”

 

UKOME kararına Trafik uymadı, sürücülere ceza yağdırdı

 

Büyükşehir Belediyesi bünyesinde kent içi ulaşım konularıyla ilgili kararlar kısa adı UKOME olan Ulaştırma Koordinasyon Merkezi’nde alınıyor.

Kurulda Büyükşehir’in bürokrasisi yanında Emniyet’ten Sahil Güvenlik’e, Karayolları’ndan Milli Savunma’ya tüm ilgili kurum temsilcileri var.

Bu kurul…

Yani UKOME 24 Nisan 2015 günü yaptığı toplantıda Mudanya Yolu’nda kimi yerlerde 50, kimi yerlerde 70 olan hız sınırına düzenleme getirdi ve Bademli Kavşağı ile eski Siemens Kavşağı arasını 82 kilometre olarak belirledi.

Bu limitin yüzde 10 aşılması kabul edilebilir olduğu için, Mudanya Yolu’ndaki hız sınırı kararla 90.2 kilometreye çıktı, fakat yuvarlama yapılarak Mudanya Yolu’nda hız sınırı 90 kilometre olarak karara geçti.

Biz de…

UKOME’nin 24 Nisan tarih ve 2015/192 sayılı kararını 29 Haziran 2015 günü “En hassas ayar: Mudanya Yolu’nda hız 90.2 kilometre!” başlığıyla bu sütunlarda duyurduk.

Zaten…

Büyükşehir Belediyesi yoldaki hız uyarısı levhalarını bu doğrultuda değiştirdi.

Ne var ki…

İl Emniyet Müdürlüğü Temsilcisi Önder Dülger’in imzasının da yer aldığı UKOME’nin kararını Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü uygulamadı. Uygulamadığı için de, Bademli Kavşağı’ndaki Mobese görüntüleriyle temmuz ayının ortasına kadar 70 kilometre sınırını aşan sürücülere ceza kesildi.

Hız sınırı değişmesine karşın Maliye’den gelen trafik cezası tutanaklarını alan sürücüler doğal olarak tepki gösteriyorlar.

Konuştuğumuz hukukçularsa, Trafik Müdürlüğü tarafından sürücülere haksız ceza kesildiğini vurgulayıp mahkemede itiraz edilebileceğini söylüyorlar.

Fakat…

Burada şöyle bir durum var: Trafik Müdürlüğü tarafından haksız ceza düzenlenen sürücülerin dava açmaları bile bir çeşit ceza anlamına geliyor.

O nedenle, haksızlığın idare tarafından düzeltilmesi en doğrusu.

 

Trafik, Geçit’te de kararı uygulamıyor

 

UKOME’de alınan bir karar daha var. Onu da 16 Temmuz 2015 günü “Trafiğe küçük dokunuş: Sabah akşam Geçit’te geçişler transit!” başlığıyla duyurduk.

Karara göre…

Geçit Kavşağı trafiğin yoğun olduğu 07.00-10.00 ve 17.00-20.00 saatleri arası dönüşlere kapatılacak, dönüşler Mudanya yönünde Bademli ile Bursa yönünde Korupark kavşaklarından yapılacaktı.

Ancak…

Trafik Denetleme Şubesi bu kararı da uygulamadığı için Geçit Kavşağı nedeniyle Mudanya Yolu’nda trafik sıkışması devam ediyor.

 

AK Parti İl’de sürpriz: Torun, Necati Polat’ı görevden aldı!

 

Cemalettin Torun’un AK Parti İl Başkanı atandığı ilk yönetiminde Necati Polat da kilit görev üstlenmişti. Polat, il kongresi sonrası da yönetimindeki yerini gücünü arttırarak korudu.

Ancak…

Önceki akşam İl Yönetim kurulu toplantısı öncesi Sosyal İşler Başkanı Necati Polat’la görüşen İl Başkanı Cemalettin Torun kendisiyle çalışmak istemediğini söyledi. Yerine Muharrem Durmuş görevlendirilirken, Polat yönetim kurulu üyesi kaldı.

Torun’a kararı sorduğumuzda, “Zaman zaman görev değişikliği olabiliyor, takdir hakkımızı böyle kullandık” demekle yetindi.

Polat ise görüşmemizde, “teşkilat zararına hiçbir hareketin içinde olmayacağını” söyledi.

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X