Ahmet Emin Yılmaz
Ahmet Emin Yılmaz

Hızlı tren Bandırma hattında fren yaptı: Öncelik Osmaneli hattında!

Köşe Yazısını Dinle

Bursa olarak… Gözümüz, kulağımız hızlı trende. Ne var ki, 2012’de temeli atılan, 2016’da yolculuk hayali kurduğumuz hızlı trene henüz kavuşamadık.

İnşaat sahasına baktığımızda gördüğümüz şu:

Bursa’da Balat’taki istasyon çıkış noktası olmak üzere başlayan çalışmalar Gölbaşı’nı geçemedi, Yenişehir’e ulaşamadı.

Buna karşın…

Dış kredi anlaşmasından sonra Osmaneli’nden başlamak üzere Yenişehir yönüne doğru çalışmaların hızlandığı bilgisi var. Hatta, Osmaneli-Yenişehir arasındaki tüneller için 6-7 farklı noktada birden çalışma yapıldığı bilgisi var.

Bu bölgedeki kazı çalışmalarının da yüzde 10 seviyesine geldiğini öğrendik.

Bir ayrıntı daha verelim:

Bursa’İstanbul-Ankara Yüksek Tren Hattı’na bağlayacak olan Bursa-Yenişehir-Osmaneli hattında bulunan ve toplam uzunluğu 13 bin 386 metre olan toplam 10 tünelde şu ana kadar toplam 1.882 metre ilerleme sağlandı.

Açılan tünellerin…

Bursa-Yenişehir arasında gerçekleştiği göz önüne alınırsa, halen 11 bin 504 metre daha tünel açılması gerekiyor.

Gerçi…

Bu noktada bakınca, tünellerde günde 4 metre ilerleme sağlanabildiği için yalnızca tünellere 7 yıl gerektiği gibi bir sonuç karşımıza çıkıyor, ama Ulaştırma Bakanlığı proje süresini 36 ay olarak açıkladı.

Bu da açıkçası umudumuz oldu.

Gelin görün ki…

Ankara’daki dostlarla yaptığımız sohbette iki yeni durum karşımıza çıktı.

Birincisi iyi olanı:

Ulaştırma Bakanlığı, 56 kilometrelik Bursa-Yenişehir ve 50 kilometrelik Yenişehir Osmaneli projelerini öncelik kapsamına aldı ve “hızla bitirilmesi” talimatı verdi.

İkincisi üzücü olanı:

Henüz kamulaştırması yapılmayan ve işe de başlanmayan 95 kilometrelik Bursa-Bandırma hattındaki çalışmalar seçim sonrasına bırakıldı.

Son durum şu:

Ulaştırma Bakanlığı, söz verdiği Bursa-Yenişehir-Osmaneli hızlı tren hattını bitirecek, ama Karacabey-Bandırma hattı şu an gündemde yok.

Bu da ekonomik gerçeklerle ilgili.

 

Yenişehir ve Gürsu’ya hızlı tren istasyonu

Hızlı tren projesinde, teknik ayrıntılar dışında Ulaştırma Bakanlığı’ndaki son durum şu:

Toplam uzunluğu 201 kilometre olan Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Hızlı Tren hattında 6 istasyon yer alıyor.

Bu istasyonlardan biri Yenişehir’de, biri Yenişehir Havaalanı’nda , biri de Gürsu’da olacak.

Projede…

TEKNOSAB ve Karacabey istasyonları da yer alıyor, ama bu istasyonlar hat inşaatıyla birlikte ertelendi.

 

Projesi hazır, kamulaştırması bitmiş Gemlik hattı neden gündemde yok?

Dikkat çeken şu: Bursa-Yenişehir-Osmaneli hattı için 2012’de temel atılırken, Yüksek Hızlı Tren olacağı açıklandı.

Sonrasında…

Özellikle Anadolu’daki sanayi bölgelerinin limana ulaşabilmeleri için trenin kategorisi değişti ve hızlı tren dediğimiz Yüksek Standartlı Demiryolu Hattı’na dönüldü. Liman bağlantısı için de Bandırma Hattı eklendi.

Bugünse…

Ekonomik gerçekler nedeniyle Bandırma Hattı ileriki dönemlere ertelenince yük treni anlamını yitirdi.

Oysa…

Yük treninin de çalışacağı hızlı trenle Bandırma’ya ulaşılsa, oradan da yine hedefler arasında yer aldığı gibi Balıkesir ve İzmir bağlantıları sağlansa elbette iyi olur, ama elimizde kendi limanımız için her şey hazır.

Üstelik…

22 kilometrelik Gemlik Hattı için proje hazırlandı, kamulaştırmalar bile yapıldı. O projeyi raftan indirmenin tam zamanı.

 

Gemlik Treni trafik için de çok yararlı olur

Tablo ortada… Türkiye’nin otomobili olarak üretim aşamasına gelen TOGG fabrikası Gemlik’te.

Gerçi…

TEKNOSAB’a demiryolu bağlantısı seçim sonrasına kaldı, ama Bursa sanayi bölgelerinden limana karayoluyla yapılan yük taşımacılığı TOGG’la artacak. Bunun 22 kilometrelik Gemlik hattı ile sağlanması daha ekonomik olur.

Üstelik…

Gemlik Treni karayolu taşımacalığı ve ulaşım nedeniyle trafiği çok rahatlatır.

 

İşletmelerden ekolojik sisteme ve belediyeciliğe sürdürülebilirliği anlattı

Geçen yıl… Doktorasını tamamladığını, “En bilimsel belediyeci” başlığıyla 20 Temmuz 2021’de duyurmuştuk.

Sonra…

Osmangazi Belediye Özel Kalem Müdürü Dr. Orhan Mollasalih belediye görevleri yanında, Bursa Teknik Üniversitesi’nde de derse girdi.

Son olarak da…

BTÜ İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi İşletme Bölümü ile Kişisel Gelişim Topluluğu seminerinde öğrencilerin karşısına çıktı.

Konu da, işletmelerde sürdürülebilirlik kavramıydı

Dr. Mollasalih…

Yeni dünya düzeninde sosyal adalet, ekolojik sistem ve ekonomik kalkınmanın sürdürülebilirlikle sağlanacağını anlattı, dünyadan örnekler verdi.

Ayrıca…

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan’ın başlattığı sıfır atık projesinin dünyaya örnek olması gerektiğini vurguladı, yaşam kalitesinin önemine dikkat çekti.

Belediyelerde sürdürülebilirlik ve yenilikçi belediyecilik de çarpıcı konulardı.

 

Tekstil ihracatçılarından tekstil eğitimine destek

Bursa sanayisinin iki lokomotif sektörü var. Birincisi tekstil, ikincisi otomotiv.

Tekstilde…

Kısa adıyla UTİB olarak bilinen Uludağ Tekstil İhracatçıları birliği ile, yine kısa adı UHKİB olarak bilinen Uludağ Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği, sektör için önemli olan Bursa Uludağ Üniversitesi Tekstil Mühendisliği bölümüne destek verdiler.

BUÜ Rektörü Prof. Dr. Ahmet Saim Kılavuz da bu destekle laboratuvarların yenilendiğini açıkladı ve teşekkür etti.

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X