Bugun...
Bizi izleyin:



Mutluluğa giden yol

Tarih: 14-09-2017 11:23:05 + -


Beslenme psikiyatrisi alanında yapılan çalışmalar, mide-bağırsak sisteminde yaşayan bakterilerin nasıl hissettiğimiz ve nasıl davrandığımızla ilişkisine dair ilginç ipuçları veriyor.


Mutluluğa giden yol

Beslenme psikiyatrisi, Amerika’da son yıllarda gelişen bir uzmanlık alanı. Yaptıkları araştırmalar beslenme şeklinin ve özellikle de mide-bağırsak sisteminde yaşayan bakterilerin nasıl hissettiğimiz ve nasıl davrandığımızla olan ilişkisi üzerine yoğunlaşıyor.
 

Mutluluk hormonu olarak bilinen serotoninin %95’i mide-bağırsak kanalında üretiliyor. Serotonin ruh halimizi etkilemenin yanı sıra uyku ve iştahımızı düzenleyen, ağrı eşiğimizi belirleyen bir nörotransmiter. Temel işlevi sinir hücreleri arasında sinyal taşımak.
 

Mide bağırsaklarda bulunan milyonlarca bakterinin, sinir hücrelerini ve serotonin üretimini etkilediği düşünülüyor. Bu bakterilerin sağlıklı bir dengede kalması için doğru beslenmek çok önemli. Araştırmalar probiyotik, yani iyi bakteriler açısından zengin gıda takviyeleri alan kişilerin, anksiyete ve stres seviyelerinin azaldığını gösteriyor.
 

Beslenme psikiyatrisi alanında yapılan başka bir çalışmaya göre, geleneksel Akdeniz ve Japon beslenme tarzını uygulayan kişiler, Batı diyetini uygulayanlara göre %25-30 daha az depresyon riski taşıyor. Uzmanlar bunu Japon ve Akdeniz mutfaklarının sebze, meyve, tam tahıllar, fermente besinler ve deniz ürünleri açısından zengin olmasına bağlıyor. Batı mutfağının tersine şeker, et, sütlü ürün ve işlenmiş gıda kullanımı daha az.  
 

Diğer taraftan işlenmiş şeker tüketimi fazla olan kişilerde beyin sağlığının olumsuz etkilendiği ve depresyon oranının arttığı görülmüş.

 

Yediklerinizin nasıl hissettiğinize etkisini gözlemleyin
 

Yediklerinizden nasıl etkilendiğinizi anlamanın en etkili yolu 2 hafta boyunca tamamen temiz beslenmek. Bütün işlenmiş şekeri, ambalajlı hazır gıdaları, gazlı ve alkollü içecekleri, tahılları ve sütlü ürünleri tüketmeyi bırakın. 2 hafta sonra teker teker, ikişer gün arayla bu besinleri tekrar tüketmeye başlayın ve size nasıl hissettirdiklerini gözlemleyin.
 

Bunu deneyenler ilk başta biraz zorlanmakla beraber, hem fiziksel hem de ruhsal olarak ne kadar iyi hissettiklerine şaşırıyor ve yaptıkları tespitlerle kendileri için çok daha sağlıklı ve mutlu bir beslenme düzeni oluşturuyorlar.




Kaynak: CNN



DİĞER Yaşam Haberleri

ÇOK OKUNAN HABERLER
FOTO GALERİ
  • Suriye'deki mülteci kampında doğdu şimdi Hollywood yıldızı
    Suriye'deki mülteci kampında doğdu şimdi Hollywood yıldızı
  • Türkiye'de ilk insansı robot fabrikası üretime başladı
    Türkiye'de ilk insansı robot fabrikası üretime başladı
  • 18`inde kraliçe oldu
    18`inde kraliçe oldu
  • Bursalı şehide son görev
    Bursalı şehide son görev
  • Bursa'da kurtuluş coşkusu
    Bursa'da kurtuluş coşkusu
  • Bursaspor 3-0 T. M. Akhisarspor
    Bursaspor 3-0 T. M. Akhisarspor
FOTO GALERİ
VİDEO GALERİ
  • Erdoğan'dan şehit Eren Bülbül'ün ailesine ziyaret
    Erdoğan'dan şehit Eren Bülbül'ün ailesine ziyaret
  • Erdoğan: '2019'da bir reform gerçekleştireceğiz'
    Erdoğan: '2019'da bir reform gerçekleştireceğiz'
  • Şoför, yolcuyu otobüsten zorla indirdi
    Şoför,  yolcuyu otobüsten zorla indirdi
  • Bursa'da öğrencilerin bulunduğu minibüs kaza yaptı
    Bursa'da öğrencilerin bulunduğu minibüs kaza yaptı
  • Traktör 100 metrelik uçuruma yuvarlandı: 2 ölü
    Traktör 100 metrelik uçuruma yuvarlandı: 2 ölü
  • Bursa'da yatarak motosiklet kullanan genç yürekleri ağızlara getirdi
    Bursa'da yatarak motosiklet kullanan genç yürekleri ağızlara getirdi
VİDEO GALERİ
YUKARI